Cum va arăta staţia Laminorului de pe Magistrala 4. GALERIE FOTO

de:
19 iul. 2012
3 Afișari
Cum va arăta staţia Laminorului de pe Magistrala 4. GALERIE FOTO

Alegerile Metrorex pentru staţia Laminorului de pe Magistrala 4 nu au fost pe placul arhitecţilor din Comisia de Urbanism. „Arată ca o grămadă de fiare. Toate arată la fel”, a spus arhitectul Bogdan Bogoescu. El a recomandat arhitecţilor implicaţi în proiect să modifice designul acestei staţii, astfel încât să se diferenţieze de cele deja existente.

„Metrorex nu vrea alte variante. Accesul în staţie va fi la fel ca la celelalte”, au spus realizatorii proiectului. 

Membrii Comisiei de Urbanism au amânat însă subiectul pentru următoarea şedinţă. 

Metrorex a semnat, săptămâna trecută, contractul de executie a lucrarilor pentru extensia retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Straulesti, magistrala 4, cu o asociatie condusa de firma italiana Astaldi.

Valoarea contractului este de 714.731.097 lei, fata TVA, finantarea urmand a fi asigurata prin alocatii de la bugetul de stat, iar lucrarile vor fi finalizate in 30 de luni, se precizeaza intr-un comunicat al Metrorex.

Lucrarile vor fi executate de o asociere formata din ASTALDI S.p.A. – lider asociere, S.C. SOMET S.A., S.C. TIAB S.A. si S.C. UTI CONSTRUCTION & FACILITY MANAGEMENT S.A.

„Contractul care va fi atribuit inglobeaza totalitatea lucrarilor necesare pentru extinderea retelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu doua noi statii, fiind prevazute in acest sens lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta celor 2 statii (Laminorului si Lac Straulesti), depou de metrou, terminal multimodal si Park & Ride precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a obiectivului”, se arata in comunicat.

Extinderea Magistralei 4 de metrou pe secţiunea Parc Bazilescu – Lac Străuleşti va modifica radical zona de nord a Capitalei.

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou. Practic peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieşi la suprafaţă.

Pasaj rutier şi o arteră nouă pe malurile lacurilor Străuleşti şi Griviţa

Circulaţia rutieră va fi reorganizată în zonă. „Pentru fluentizarea traficului, se propune realizarea nodului rutier denivelat Străuleşti. În intersectia menţionata, str. Ionescu – Siseşti va fi conexată cu pasaj rutier superior cu str. Godeanu. La nivelul solului, se va realiza legătura Bucurestii Noi – şos. Bucureşti – Târgovişte şi relaţiile între aceste artere şi celelalte străzi convergente”, se precizează în proiect.

Proiectul prevede şi construirea unor artere rutiere noi. Astfel, „strada care porneşte din nodul rutier bd. Bucureştii Noi – str. Gh. Ionescu Șiseşti – Godeanu, urmează malul de lac, până la limita cimitirului Străuleşti şi continuă spre sud-est, la limita parcelelor – foste baze sportive – aflate pe malul lacului Griviţa, spre incinta fabricii Laromet”.

În zona nodului rutier Străuleşti, se vor realiza şi spaţii şi amenajări destinate pietonilor şi bicicliştilor, în legătură cu zona lacurilor. De asemenea, bd. Laminorului, bd. Bucureştii Noi şi strazile convergente vor fi extinse şi modernizate.

Debarcader şi ecluză pe lacul Străuleşti

Odată cu extinderea magistralei de metrou vor fi realizate, în zona adiacentă a lacului Străuleşti, o serie de lucrări complexe. Conform proiectului, vor fi refăcute şi dezvoltate baza sportivă, dar şi echipamentele publice şi dotările comerciale de pe malul lacului.

În plus, zona lacului Străuleşti va fi transformată într-un important spaţiu de agrement. Astfel, se propune, amenajarea unui debarcader pe lac şi a unei ecluze de trecere pentru ambarcaţiuni mici.

În prezent, magistrala 4 are şase staţii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa, 1 Mai, Pajura şi Parc Bazilescu. Odată cu finalizarea ultimelor două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, lungimea traseului va fi de 7,8 km, cu o capacitate de transport estimată la 50.000 de persoane.

Cookies