Cum va arăta noul centru al Bucureştiului VEZI FOTO ȘI HĂRȚILE PROIECTELOR

de:
21 sept. 2011
3 Afișari
Cum va arăta noul centru al Bucureştiului VEZI FOTO ȘI HĂRȚILE PROIECTELOR

Principalul obiectiv al Planului Integrat de Dezvoltare Urbană este acela de a recupera centrul Bucureştiului ca zonă de interes pentru bucureşteni şi pentru investitori. În acest scop, tranzitul din centrului oraşului va fi mutat către inelul median, vor fi create zeci de spaţii şi piaţete publice prin reamenajarea scuarurilor şi pieţelor actuale. Practic, prioritatea numărul 1 în noua strategie va fi pietonul.

Vor fi create astfel de spaţii publice pietonale în zonele Calea Griviţei, Calea Victoriei, arealul Bibilotecii Naţionale, zona Mănăstirii Antim sau pe Calea Moşilor. De asemenea, vor fi create trasee pietonale prin lărgirea trotuarelor existente pe marile bulevarde. Un asemenea traseu este prevăzut între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim.

„Vor fi făcute trasee pietonale de la Piaţa Romană la Piaţa Rahova, Grădina Botanică, Hala Traian, prin reconfigurarea circulaţiei auto şi reducerea benzilor de circulaţie în favoarea trotuarelor”, a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Pătraşcu arhitectul-şef al Capitalei.

Planuri similare sunt şi pentru Calea Victoriei, unde autorităţile au început deja să lărgească trotuarele pentru pietoni.

De asemenea, cheiul Dâmboviţei va fi amenajat cu trotuare largi pentru pietoni şi spaţii pentru biciclete şi jogging.

Trei poduri pentru pietoni şi biciclişti

PIDU cuprinde şi trei poduri dedicate pietonilor şi bicicliştilor. Astfel, se propune supratraversarea Bulevardului Naţiunilor Unite printr-un pod pietonal şi ciclist pentru a crea o legătură directă între Parcul Izvor şi Dealul Palatului Parlamentului, în scopul facilitării accesului la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Vor fi construite şi două poduri peste Dâmboviţa: Podul Mihai Vodă şi Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dâmboviţa şi Splaiul Independenţei în dreptul străzii Lipscani. Podul va fi prevăzut şi cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al Dâmboviţei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi construit din dreptul străzii Șelari şi va traversa Dâmboviţa până la Palatul de Justiţie.
VEZI HARTA SPAȚIILOR PUBLICE

11 parcări noi

De asemenea, în PIDU se propune şi construirea a 11 parcări noi. Dintre acestea patru sunt deja în diferite stadii de lucru la Primăria Capitalei. Este vorba mai exact de parcările subterane de la Universitate (în construcţie), Edgar Quinet, Walter Mărăcineanu şi Piaţa Amzei. În plus, arhitecţii mai propun şapte parcări. Mai exact o parcare subterană în Piaţa Constituţiei, o parcare supraterană în centrul vechi pe N. Tonitza, o parcare subterană în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, o parcare subterană la Sala Palatului (mai exact două parcări în lateralele Pieţii Palatului) şi alte două parcări, de asemenea subterane în zona Grădina Icoanei -Pictor Verona şi Piaţa cu Flori George Coşbuc. La acestea se adaugă şi parcările proiectate la podul Mihai Vodă.

VEZI HARTA NOILOR PARCĂRI

Camere urbane de afaceri

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană propune şi intervenţii menite să revitalizeze activitatea economică şi să atragă noi investitori. „Un număr de clădiri istorice vor fi recondiţionate pentru a deveni platforme business şi incubatoare de afaceri. Se vor sprijini atât industriile creative moderne cât şi revitalizarea meşteşugurilor şi a comerţului în stil tradiţional prin recondiţionarea fizică a locurilor cu tradiţie în domeniu sau crearea unor noi structuri, precum o Curte a Meşteşugarilor”, se arată în strategie.

Astfel de incubatoare de afaceri sunt proiectate pe Calea Victoriei, Piaţa de Flori George Coşbuc, Uranus sau pe Căderea Bastiliei.

VEZI HARTA CAMERELOR URBANE

Oprescu visează să termine proiectele din PIDU în doi ani

„Proiectele din PIDU au o valoare de 200 milioane de euro. O parte dintre ele vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele vor fi terminate în doi ani”, a declarat primarul general Sorin Oprescu după lansarea PIDU.

Arhitectul-şef al Capitalei este însă mai realist. „Aceasta este o strategie pe termen lung. Până la sfârşitul anului viitor vor fi începute o parte dintre aceste proiecte, iar în 5-6 ani vor fi terminate proiectele cele mai simple. Este vorba de traseele pietonale care presupun lărgirea trotuarelor, amenajarea scuarurilor şi pieţelor publice, dar şi o parte dintre parcări”, a declarat Gheorghe Pătraşcu, arhitect-şef al Capitalei.

Realizarea PIDU a revenit, în urma unui concurs de soluţii, Asociaţiei ASUB, un consorţiu format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism – Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

Cookies