Primul tronson al Bulevardului Uranus, cu o lungime de 1,8 kilometri, este cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan. Potrivit proiectului, noul bulevard va avea 3,8 kilometri de piste pentru biciclişti, 3,3 kilometri cale simplă de rulare pentru tramvaie şi peste 12.000 de metri pătraţi de trotuare. În plus, vor fi amenajate şi noi spaţii verzi. Mai exact 4.000 metri pătraţi de spaţiu verde, potrivit autorităţilor.
Strada Gării de Nord va fi prelungită şi se va intersecta într-un nou sens giratoriu cu strada Berzei si Mircea Vulcănescu. Circulaţia prin sensul giratoriu se va face pe patru benzi destinate autoturismelor şi pe două căi de rulare pentru tramvaie.
În zona Piaţa Haralambie Botescu strada va fi supralărgită astfel încât va permite şi amenajarea unei parcări. Bucureştenii vor avea la dispoziţie aici aproximativ 30 de locuri de parcare.
Potrivit autorităţilor, noul bulevard va tripla capacitatea de circulaţie atât pentru autoturisme, cât şi pentru mijloacele de transport în comun. Astfel, de la o capacitate de 600-700 vehicule pe oră se va ajunge la una de 2.500 de vehicule pe oră. De asemenea, numărul călătorilor transportaţi prin zonă va creşte de la 500-700 pe oră la 1.000-2.000 pe oră.
Expropieri de 29 milioane de euro
Exproprierile de pe traseului viitorului Bulevard Uranus au costat până acum Primăria 29 milioane de euro. Și asta doar pentru primul tronson, din Piaţa Victoriei pe Vasile Pârvan. Demolarea clădirilor pentru lărgirea străzii Buzeşti au început deja, 87 de clădiri urmând a fi demolate.
“Prima etapă a început cu amenajarea Berzei de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, unde linia de tramvai şi strada vor fi terminate în acest an. Este un bulevard cu câte trei benzi pe sens, cu 2 linii de tramvai. Urmează segmentul din Berzei, de la Calea Griviţei, până la Vulcănescu”, a explicat primarul general.
Tunel de 37 metri pe sub Dealul Parlamentului
Reprezentanţii primăriei generale susţin că după demolarea ultimei clădiri, lucrările de construcţie la primul tronson vor mai dura maxim opt luni. În partea a doua a lucrării numărul clădirilor demolate va fi mai mic, astfel că autorităţile vor începe curând şi licitaţia pentru această secţiune.
“Este vorba de zona podului Hasdeu. Începem cu bulevardul Vasile Pârvan, până la podul Hasdeu, acesta intrând şi el în supralărgire, după care se intră sub pamânt. A fost aleasă şi permisă crearea unui tunel la aproximativ 37 de m pe sub Dealul Parlamentului, în apropiere şi totusi depărtat de construcţia Catedralei Neamului, astfel încât să nu ne intersectăm cu aceste lucrări. Conducerea Camerei Deputaţilor a aprobat la rândul ei proiectul. În continuare le vom prezenta PUZ-ul, pentru că, în vederea supralărgirii bulevardului Izvor la 4 benzi pe sens, vom avea nevoie să ne fie cedată o bucată de teren de sub curtea Parlamentului. Tunelul acesta va ieşi in Uranus, până în apropierea pieţei Cosbuc şi va uşura mult ieşirea către sud, mergând pe calea Rahovei, Veteranilor”, a precizat Oprescu.
Bulevardul Uranus va fi finalizat în totalitate, conform planurilor, în primele luni ale anului 2012.