Cum va arăta Bucureștiul în 2035: Autostrăzi urbane, încă un aeroport

de:
09 dec. 2015
3 Afișari
Cum va arăta Bucureștiul în 2035: Autostrăzi urbane, încă un aeroport

Iată care sunt proiectele avute în vedere de MDRT pentru următorii 20 de ani, conform Capital: 

Proiecte pentru dezvoltarea Capitalei 2015-2035

1 Construcția Autostrăzii de Centură a Municipiului București (tronsoanele Centură Nord și Centură Sud);
2 Finalizarea tronsonului A3 București (Șos. Petricani) – Centura București;
3 Extinderea transportului public în comun în județul Ilfov, prin înființarea de linii preorășenești operate cu autovehicule ecologice;
4 Extinderea rețelei de transport cu metroul (Piața Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluției – Gara Progresul, Piața Universității – Pantelimon, Piața Unirii – Voluntari, Piața Victoriei – Aeroport „Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord – Eroii Revoluției, Gara Basarab-Dristor, Piața Universității – Drumul Taberei);
5 Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;
6 Construcția de parcări subterane (Sala Palatului, Tonitza, Domnița Bălașa, Piața Constituției, Pod Izvor, Grădina Icoanei, Uranus-Piața Rahovei);
7 Închiderea inelului median de circulație la zona Nord – Autostrada Urbană Lacul Morii – Șoseaua Colentina;
8 Construția de facilități de tip „park and ride” (Pantelimon, Băneasa);
9 Construcția unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului (conexiune Bd. Vasile Pârvan – Calea Rahovei);
10 Amenajarea de piste de biciclete și înființarea de centre de închiriere a bicicletelor;
11 Achiziționarea de mijloace de transport în comun ecologice (tramvaie, troleibuze, autobuze ecologice, vagoane de metrou);
12 Construcția Canalului Dunăre-Bu­cu­­rești și a porturilor Glina și 1 Decembrie;
13 Regenerarea urbană a Cheiului Dâm­boviței;
14 Regenerarea spațiilor urbane de pe Bulevardul Unirii;
15 Reabilitarea și valorificarea turistică a centrului istoric al Municipiului București, inclusiv amenajarea de spații culturale și pentru industrii creative;
16 Construcția triunghiului feroviar Gara de Nord – Gara Obor – Gara de Sud, cu reconfigurarea și modernizarea Gării de Nord și construcția de tuneluri subterane între cele 3 stații;
17 Reabilitarea centurii feroviare a Municipiului București;
18 Construcția unui nou Aeroport Internațional în zona de sud a Municipiului București;
19 Înființarea și operaționalizarea Asociației de Dezvoltare Inter­co­munitară „Zona Metropolitană Bucu­rești”;
20 Înființarea de parcuri științifice și tehnologice: Măgurele, Otopeni, Popești-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcărești;
21 Înființarea de parcuri industriale și logistice: Otopeni, Adunații-Copăceni, 1 Decembrie, Budești;
22 Amenajarea de zone de agrement: Snagov, Comana, Scroviștea, Mihă­ilești;
23 Reabilitarea siturilor contaminate și reconversia lor funcțională: Glina, Canal Argeș, Pantelimon;
24 Plantarea unei centuri verzi a Municipiului București (Lunca Argeș, Dâmbovița).

Investițiile ar urma să coste 20 de miliarde de euro. 

Cookies