Cum sunt păcăliţi şoferii români de sistemul de asigurare

de:
03 mart. 2014
0 Afișari
Cum sunt păcăliţi şoferii români de sistemul de asigurare

Ordinul 14 din 2011, al Comisiei pentru Supravegherea Asigurărilor, articolul 72, punctul 2.2 – este cel care le oferă un câștig șoferilor fără accident, potrivit reporterntv.ro. Brokerii spun însă că bonusul acumulat dispare în momentul schimbării autoturismului.

„Istoricul pe bonus malus e pe mașină, nu pe proprietar, adică dacă luați mașina și schimbați actele, faceți vânzare cumpărare către dvs, istoricul mașinii rămâne de la proprietarul vechi. Istoricul acela îl duceți mai departe, dacă a avut daună, duceți dauna, dacă a avut istoric pe plus, îl duceți pe plus”, spune un broker.

Total greșit, spune legea. Brokerii fac însă polițele RCA în baza unui program implementat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Soft-ul este cel care șterge bonusul din dreptul șoferilor.

„Dacă eu îmi schimb talonul, adică înmatriculez mașina pe numele meu, pe mine în baza de date CEDAM nu mă mai găsește cu istoric pentru că nu are cum. E prima dată CNP-ul meu pe acea serie se șasiu și atunci pornește de la zero, logic”, a mai spus brokerul.

Brokerii dau vina pe sistem şi spun că nu se face nimic pentru a rezolva problema.

„Pe platformă, atâta timp cât ele așa se emit, nu ai cum să schimbi nimic. Fiecare asigurator își face propria lui politică. CSA-ul este o marionetă. CSA-ul nu este niciun ordin și nu este nimic. Este pur și simplu o marionetă. Ce zic asiguratorii, asta face CSA-ul”, spun brokerii.

„Clasa de bonus și malus ar trebui să se păstreze, însă, în practică, acest lucru nu se întamplă și atunci se pornește de la zero, clasa se da in functie de șasiu”, a spus Tania Toader, broker asigurări.

Singurul mod în care șoferii își pot păstra bonusul este să se adreseze instanței.

„Clientul are dreptate în proporție de sută la sută, disfuncționalitățile sistemului informatic sau modul de administrare a acestor informații nu este o culpă a clientului ci a celor care gestionează acest program, motiv pentru care daca nu înțeleg de bună voie să soluționeze această problemă, clientul are deschisă calea instanței de judecată”, a declarat avocatul Izabela Bucur.

Un șofer a reușit să învingă sistemul, după ce a amenințat cu procesul firma de asigurări care îi anulase un bonus adunat în 10 ani.

„Cu aprobarea celor de la București, după multe și multe discuții cu ei, au reușit să facă polița conform legii. Dacă nu mergeam cu documentele astea, asigurarea normală a mașinii mă costa în jur de 320 lei. Așa am plătit 190″, a spus șoferul.

Cookies