Prin planul de marketing turistic, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a cerut o creştere a numărului de turişti cu minim 4,8% şi o creştere a numărului de înoptări cu minim 6,8%. Cum turismul de business, ramură care aducea cel mai mare volum de persoane în Capitală a scăzut odată cu declinul economic de la nivel naţional şi internaţional, Udrea vrea ca autorităţile locale, împreună cu ministerul de resort şi companiile din acest sector să implementeze planul de marketing turistic prin dezvoltarea altor ramuri ale turismului, precum cel cultural, de sănătate, de tip city break (n.red – excursie scurtă de câteva zile, făcută, de regulă, în oraşele mari ale lumii).
Planul de marketing turistic pentru Bucureşti este realizat pentru perioada 2011 – 2015.
”Am iniţiat un proiect de promovare turistică, foarte important pentru Bucureşti. Împreună cu o firmă privată am realizat planul de marketing al Bucureştiului. La final, vom preda planul Primăriei Municipiului Bucureşti pentru a fi pus în practică. De ce Ministerul a avut această iniţiativă? Iniţiativa promovării unui oraş trebui să revină autorităţii publice locale, dar cum PMB nu a fost de acord cu acest proiect, s-a ocupat Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului de planul de marketing”, a declarat Elena Udrea, ministrul de resort, în cadrul unei conferinţe.
Totodată, aceasta a mai spus că a purtat discuţii cu Ministerul Sănătăţii şi pentru dezvoltarea centrului de întinerire ”Ana Aslan”, tot prin parteneriat privat.
În ceea ce priveşte turismul cultural, Udrea vrea ca turiştii să poată vizita siturile vechi, cetăţile şi forturile din preajma Capitalei. ”Avem nevoie să susţinem creşterea turismului în Capitală pentru că acesta va creşte numărul de locuri de muncă şi înseamnă şi mai mulţi bani la bugetul de stat”, a motivat Udrea.
În septembrie, planul de marketing turistic, care a fost prezentat miercuri reprezentanţilor industriei de profil, va fi trimis apoi PMB. Ministrul de resort a mai menţionat că mizează pe un parteneriat între MDRT, PMB şi companiile private.
Udrea a mai spus că şi proiectul pentru Sala Polivalentă a fost creat tot pentru organizarea mai multor evenimente menite să aducă mai mulţi turişti.
Întrebată dacă vrea să îşi mai dea demisia, aşa cum a declarat anterior, Elena Udrea a precizat că se gândeşte că i-ar mai trebui ”câteva mandate ca să termine ce a început la turism”.
Printre obiectivele turistice pe care le propune ministrul de resort pentru excursiile de tip city break se numără şi Centrul Istoric, monumentele istorice, Muzeul Țăranului Român, Muzeul Satului sau monumentele din jurul Bucureştiului.
În ceea ce priveşte brand-ul Capitalei, Udrea a spus, cu oarecare ironie, că ”dacă îl facem noi (MDRT), brand-ul va fi controversat, dacă îl face domnul Oprescu, brand-ul va fi foarte frumos”, după care a mai menţionat că speră ca şi primarul general al Bucureştiului să acţioneze şi pe segmentul promovării turistice a oraşului. Ministrul Turismului a mai spus că în momentul de faţă nu există niciun slogan care să rezume poziţionarea turistică a Bucureştiului, fraza ”Europe is younger in Bucharest” fiind, de fapt, propusă de consultantul contractat de MDRT, Détente Consultants.
Valoarea contractului încheiat de MDRT cu consorţiul Detente Consultants SAS/Detente Consultants SRL, pentru realizarea planului de marketing turistic, este de 101.952 euro inclusiv TVA.