Cum se pot evita tragediile de pe șosele. Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Cum se pot evita tragediile de pe șosele. Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei de Drumuri.
Asociația Pro Infrastructură a vorbit despre situația tragică de șoselele din România. Opt din cele 24 de victime din weekendul ce tocmai a trecut au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2.
Recomandăm și: Pregătiți-vă nervii pentru mâine, șoferi. Trafic restricționat în mijlocul Bucureștiului cu ocazia Zilei Imnului Național al României
ONG-ul a atras atenția de mai multe ori și a explicat că există o soluție ieftină și simplă pentru a separa drumurile și pentru a evita tragediile de pe șosele: 2+1 alternativ. Aceasta se poate aplica atât pentru DN2, cât și pentru alte drumuri cu o lățime de 13m.
Soluția 2+1 alternativ a fost deja implementată parțial pe porțiunea de drum de 10 km dintre Sinești și Movilița. Și a avut rezultate excelente: nicio persoană nu și-a mai pierdut viața în acești doi ani.
Asociația Pro Infrastructură se întreabă de ce această soluție de pe DN2 nu se aplică pe toate drumurile.
„Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, declară Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
ONG-ul vrea un răspuns din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asociația Pro Infrastructură vrea să afle cine a oprit generalizarea sistemului 2+1 alternativ pe drumurile DN2 și DN28, mai exact, vrea să afle numele acestor persoane.
Recomandăm și: Reduceți viteza pe Autostradă. Trafic restricționat pe A2 București-Constanța din cauza unor lucrări
Asociația se întreabă care este prioritatea CNAIR.
„Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?”, potrivit asociației.
Cauza principală a accidentelor care se petrec în afara localităților din România este intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens. Iar aplicarea soluției simple de 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime poate salva multe vieți.
Asociația solicită autorităților o analiză a drumurilor DN pentru a identifica zone unde se pot separa sensurile de mers fără costuri mari. Drumurile din România au nevoie de segmente pentru ca șoferii să depășească fără să intre pe contrasens.