ESENTIAL

Cum se pot evita tragediile de pe șosele. Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei de Drumuri

Cum se pot evita tragediile de pe șosele. Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Cum se pot evita tragediile de pe șosele. Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei de Drumuri.

Cum se pot evita tragediile de pe șosele

Asociația Pro Infrastructură a vorbit despre situația tragică de șoselele din România. Opt din cele 24 de victime din weekendul ce tocmai a trecut au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2.

Recomandăm și: Pregătiți-vă nervii pentru mâine, șoferi. Trafic restricționat în mijlocul Bucureștiului cu ocazia Zilei Imnului Național al României

ONG-ul a atras atenția de mai multe ori și a explicat că există o soluție ieftină și simplă pentru a separa drumurile și pentru a evita tragediile de pe șosele: 2+1 alternativ. Aceasta se poate aplica atât pentru DN2, cât și pentru alte drumuri cu o lățime de 13m.

Soluția 2+1 alternativ a fost deja implementată parțial pe porțiunea de drum de 10 km dintre Sinești și Movilița. Și a avut rezultate excelente: nicio persoană nu și-a mai pierdut viața în acești doi ani.

Asociația Pro Infrastructură se întreabă de ce această soluție de pe DN2 nu se aplică pe toate drumurile.

„Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!”, declară Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Un ONG oferă soluții simple și îi cere explicații Companiei de Drumuri

ONG-ul vrea un răspuns din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asociația Pro Infrastructură vrea să afle cine a oprit generalizarea sistemului 2+1 alternativ pe drumurile DN2 și DN28, mai exact, vrea să afle numele acestor persoane.

Recomandăm și: Reduceți viteza pe Autostradă. Trafic restricționat pe A2 București-Constanța din cauza unor lucrări

Asociația se întreabă care este prioritatea CNAIR.

„Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?”, potrivit asociației.

Cauza principală a accidentelor care se petrec în afara localităților din România este intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens. Iar aplicarea soluției simple de 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime poate salva multe vieți.

Asociația solicită autorităților o analiză a drumurilor DN pentru a identifica zone unde se pot separa sensurile de mers fără costuri mari. Drumurile din România au nevoie de segmente pentru ca șoferii să depășească fără să intre pe contrasens.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button