ÎN BUCUREȘTI

Cum se poate rezolva problema „craterelor” din asfaltul Bucureștiului. Specialiștii în siguranță rutieră spun care este situația

În București participăm zilnic la o adevărată cursă cu obstacole: încercăm să ferim gropile din asfalt cât putem noi de mult. „Craterele” au ieșit la suprafață în această primăvară, mai ceva ca ghioceii care ies, timizi, din zăpadă. Autoritățile nu se grabesc să acopere gropile care sunt atât de periculoase. Specialiștii în siguranță rutieră spun că atât timp cât problemele de infrastructură nu sunt trecute în procesele verbale după accidente, nimeni nu se va grăbi să facă drumurile mai sigure, potrivit Digi24.

Cum se poate rezolva problema „craterelor” din asfaltul Bucureștiului

Așa cum ne-am obișnuit în fiecare primăvară, după ce trece zăpada, șoselele din București se umple de gropi. Șoferii trebuie să învețe să ocolească „craterele” din șosea, iar specialiștii spun că efectele pot fi extrem de periculoase.

Sorin Ene, pilot: „Au devenit adevărate cratere fără niciun fel de exagerare. Sunt două aspecte foarte importante negative. Unul, care ține de siguranța circulației tuturor participanților la trafic, șoferi, bicicliști. Nici nu îți trebuie viteză foarte mare când ai dat într-o groapă tot ce înseamnă sistem de direcție, care face parte din elementele de siguranță pot ceda și se pot rupe instantaneu motiv pentru care dinamica mașinii are de suferit, mașina este imposibil de controlat, iar impactul inevitabil.”, potrivit Digi24.

Specialiștii în siguranță rutieră spun care este situația

Problema gropilor riscă să rămână una fără rezolvare pe termen lung, avertismentul fiind făcut de specialiștii în siguranță rutieră.

Cătălin Codescu, Asociaţia Victimelor Accidentelor Rutiere: „Din păcate, cel puțin în cazul accidentelor cu vătămări corporale, problemele de infrastructură nu sunt prinse în statistica privind accidentele rutiere. Vă dau un singur exemplu, anul trecut în statistica la nivel național privind accidentele grave de circulație, apare un singur accident ca fiind produs sau cu o cauzalitate infrastructura rutieră. Îmi este greu să cred că la infrastructură rutieră, care este departe de ceea ce ar trebui să reprezinte o infrastructură în cadru optim de siguranță rutieră, să avem un singur eveniment soldat cu rănirea gravă pe fondul acestor probleme de infrastructură.

Atât timp cât noi nu evidențiem în actele de urmărire penală problemele de infrastructură din zona producerii accidentului, niciodată nu vom ajunge să îi aflăm pe adevărații responsabili și să tragem la răspundere pe cel care prin atitudinea avută a creeat o stare de pericol. Dacă infrastructura rutieră nu apare în statistica privind accidentele, administratorii drumurilor publice nu au nici o presiune în a corecta problemele evidente pentru noi toți de infrastructură.”, potrivit sursei citate.

Reprezentanţii Administrației Străzilor din Capitală anunță că în curând vor începe un program amplu de asfaltare a zonelor afectate. Până atunci, polițiștii de la rutieră anunță că pentru probleme similare au amendat primăriile din București de 16 ori în anul 2020 și de 6 ori în anul 2021.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button