Utile

Cum se poate rezilia un abonament de telefonie fară taxă de reziliere

Indiferent că ești abonat la Orange, Vodafone, Digi sau Telekom, există o serie de condiții în care un abonament de telefonie mobilă se poate rezilia fără a plăti nicio taxă de reziliere. Află care este în prezent legislația în vigoare și cum poți închide un abonament de telefon fără a plăti niciun ban în plus, indiferent de rețeaua aleasă pentru încheierea contractului.

Pentru a rezilia un abonament de telefonie fără taxă de reziliere, indiferent că vorbim de Orange, Digi, Vodafone sau Telekom, presupune o serie de condiții de respectat, o cerere tip, diferită pentru fiecare provider în parte și o taxă de reziliere, dacă nu este respectată perioada minimă contractuală. De obicei, contractul este semnat pe 12 sau 24 de luni. Totuși, există și contracte de până la 36 de luni, asta dacă ai cumpărat un telefon sau alte accesorii în rate, ori dacă ai prins o ofertă bună de portare.

Cum poți rezilia un abonament de telefon fără taxa de reziliere

Există un singur mod prin care poți rezilia un abonament de telefon fără plata unei taxe suplimentare și fără penalități. Un contract de telefonie se poate rezilia fără a plăti bani în plus doar în cazul în care mai sunt doar 30 de zile până când acesta ajunge la final, adică expiră perioada contractuală pentru care a fost semnată înțelegerea.

Orice companie de telefonie mobilă din România (Orange, Vodafone, Digi, Telekom) are contractele dezvoltate în baza legii telecomunicațiilor dezvoltată de Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Acesta este și motivul pentru care condițiile în care un contract de telefonie se poate rezilia sunt în mare parte aceleași, fără să conteze oferta propusă sau regulile impuse de companie.

Pași de urmat pentru a rezilia un abonament la Orange, Vodafone, Digi sau Telekom la terminarea perioadei contractuale

În practică, după ce un contract de telefonie mobilă a ajuns la final, în funcție de perioada contractuală aleasă, rezilierea abonamentului se face printr-o cerere tip, diferită pentru fiecare provider în parte, care poate fi transmisă prin email, telefon, poștă sau cel mai ușor, direct într-un magazin fizic al operatorului. Trebuie să nu uitați că cererea se trimite cu o lună (30 de zile) înainte ca rezilierea să fie efectuată, înainte de ultima factuare, altfel mai aveți de plătit o lună înainte să se închidă. Dacă nu faceți efortul de a face această cerere, contractul nu se va închide niciodată și va fi prelungit lună de lună.

Foarte important în procesul de reziliere abonament

Țineți cont că în cele mai multe cazuri veți fi sunat de un operator call-center care va încerca să vă convingă să nu faceți acest lucru, oferindu-vă o ofertă mai bună sau alte beneficii. Depinde de dumneavoastră dacă alegeți să o acceptați sau nu, însă trebuie să știți că în acest mod vă veți prelungi din nou perioda contractuală cu un an sau doi. Totuși, dacă ați reușit să finalizați procedura, compania este obligată să încheie abonamentul în termenul stabilit și explicat mai sus, iar la cel mult trei zile după depunerea ei veți primi un SMS prin care vi se confirmă că a fost înregistrată.

Cum se poate rezilia un contract de telefonie dacă nu s-a terminat perioada contractuală

Există și situații în care s-ar putea dori rezilierea contractului dacă acesta se află în continuare în perioadă contractuală, însă aceasta este legată de o serie de termene și condiții bine stabilite în contract. Astfel, dacă ați beneficiat de o ofertă la abonament, dar nu v-ați cumpărat sau ați primit și un telefon este nevoie de achitarea unei taxe de reziliere calculată în funcție de perioada din contract rămasă până la încheierea contractului. Aceasta se ridică de cele mai multe ori la jumătate din valoarea rămasă de plătit din cadrul abonamentului ales până când acesta va expira.

De exemplu, pentru un abonament lunar de 50 de lei din care mai aveți de achitat ultimele patru luni, taxa se va ridica undeva pe la 100 de lei. (50 lei x 4 luni) /2= 100. De asemenea, dacă aveți și un tefon cumpărat în rate este nevoie ca înainte de reziliere acesta să fie plătit în totalitate.

Abonamentul la portare nu se poate rezilia

Mare atenție, abonamentul la portare nu se poate rezilia înainte de termen pentru că acest lucru ar trebui făcut prin anularea beneficiilor de portare, lucru imposibil. Dacă alegeți să vă portați de la un operator la altul acest lucru duce la o reziliere automată a primul contract și încheierea altuia cu nou provider de telefonie. Digi, Orange, Vodafone sau Telekom deschid un nou contract imediat ce primesc cererea de portare și fostul abonament se închide automat. Procesul durează până la cinci zile lucrătoare, asta dacă cererea de portare este acceptată, condiția fiind să nu aveți facturi sau rate restante și/sau să achitați toate sumele de bani pe care le datorați, rate, taxă de reziliere sau rate rămase de plătit.

Procedură reziliere abonament la Telekom

Fiecare companie de telefonie mobilă din România are un mod prin care se poate depune sau face o cerere de reziliere, cu o procedură aparte, dar destul de asemănătoare, însă cea de la Telekom este cea mai facilă. Telekom România a realizat direct pe site un formular online ce poate fi folosit pentru a rezilia abonamentul de telefonie. Completați datele necesare și trimiteți cererea mai departe.

Procedură de reziliere abonament la Vodafone

Vodafone România are și ea propria procedură de reziliere a abonamentelor și nu mai există o cerere tip scrisă pentru aceasta. În schimb, pentru a închide un abonament se poate suna la numprul *222, se poate face o vizită într-un magazin al companiei sau se poate trimite o scrisoare fizică recomandată (neapărat cu confirmare de primire) care se trimite la adresa Strada Barbu Văcărescu, nr. 201, sector 2, București, cod poștal 020276.

Cum poți rezilia un abonament la Orange

Compania Orange a transmis recent că renunță la cererea tip de reziliere. Astfel, pentru a rezilia un abonament de telefonie la Orange este nevoie de o vizită în magazin, trimiterea unui email la adresa serviciul.clienti@orange.ro sau prin telefon, la numărul 0212033031.

Cum poți rezilia un contract la Digi

Pentru a rezilia un contract cu Digi România poți merge într-unul din magazinele companiei sau poți descărca de mai jos cererea tip pe care Digi o pune la dispoziția clienților săi. Documentul completat trebuie trimis cu 30- de zile înainte pe adresa de email pusă la dispoziție sesizari.reclamatii@rcs-rds.ro.

Descarcă de aici Cererea de reziliere pentru Digi (RCS RDS)


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button