Deși o folosesc, nu toți marketerii consideră activitatea companiei lor ca fiind eficientă din punctul de vedere al creării de conținut. Stabilirea unui plan sau a unei strategii de marketing, reprezintă un pas determinant în evoluția unui business. Însă, te întrebi, cel mai probabil, ce reprezintă această strategie de conținut SEO? Tocmai despre asta vreau să discutăm în rândurile ce urmează. Ea constă într-un proces elaborat, complex, folosind diverse elemente și resurse, în care obiectivul principal este unul de business.
Care sunt cele mai des întâlnite exemple de content SEO?
Paginile de produs, postările pe blog, advertorialele, articolele de tip listă, infograficele și video content-urile sunt cele mai folosite elemente de content SEO. Fiecare dintre acestea au ca scop transmiterea de informații către useri.
Cum identifici un topic cu potențial?
Topicul SEO reprezintă subiectul unei pagini. Acesta poate fi identificat, de regulă, în urma unei analize a cuvintelor cheie.
Cuvintele cheie sau interogările de căutare, cum mai sunt numite, sunt elemente care descriu conținutul unei pagini. Ele sunt sunt clasificate în funcție de lungimea acestora (scurte, lungi) sau de intenția utilizatorului (informaționale, navigationale, comerciale și tranzacționale). Un keyword poate fi un cuvânt sau o expresie.
Astfel, după introducerea unei serii de cuvinte cheie în motorul de căutare, dacă pentru fiecare cuvânt cheie, lista afisarilor va fi aceeași, putem spune că am identificat topicul.
Care sunt lucrurile de care ții cont în elaborarea de content SEO?
Astfel, cuvintele cheie trebuie folosite într-un mod echilibrat în funcție de nișa de activitate și de contextul folosit.
Ce tactici să eviți în cadrul elaborării de conținut?
Există câteva tehnici de marketing digital a căror eficientă a scăzut în mod considerabil odată cu trecerea timpului și apariția diverselor inovații, motiv pentru care, în prezent, nu mai sunt de actualitate, recomandat fiind, evitarea folosirii acestora.
Conținut duplicat
Prima dintre acestea este reprezentată de către conținutul duplicat, ce constă în apariția aceluiași conținut pe mai multe pagini diferite. Acest fenomen împiedică motorul de căutare să identifice care dintre ele este pagina cu cel mai relevant conținut. Vestea bună este că există diverse metode prin care poți elimina paginile cu conținut duplicat, cum ar fi redirecturile (detalii despre, poți găsi în Ghidul de optimizare SEO Clickbrainiacs).
Thin Content
Thin contentul, așa cum îi spune și numele, este contentul slab calitativ. Acel content lipsit de origninalitate, sărac în informații și chiar și în exprimare. Un content care nu aduce un plus valoare utilizatorului în experiența sa.
Keyword Stuffing
O a treia tehnică de marketing digital defectuoasă este keyword stuffing-ul, care, conform traducerii, presupune o multitudine de cuvinte cheie folosite atât în text-ul propriu-zis, cât și în titluri și/sau descrieri.
Această tehnică a fost folosită în trecut, când procesul SEO era încă la început. Mergând pe principiul “cu cât mai mult, cu atât mai bine”, aceasta chiar aducea rezultate, până când a devenit o metodă abuzivă, ce influența negativ atât scopul inițial, adică acela de a oferi utilizatorului experiența așteptată, cât și calitatea conținutului, acesta devenind unul forțat, format în mare parte din keywords.
Cloaking
Ultima tactică din lista celor ce trebuie evitate este cloaking-ul, unde conținutul prezentat motorului de căutare este diferit de cel prezentat browserului utilizatorului. Aceasta este considerată o practică BlackHat SEO (vezi Ghid de optimizare SEO pentru detalii) ce este penalizată.
Pentru ca un business să aibă o evoluție favorabilă și constantă, e necesar să se stabilească o strategie de content. Elementele SEO folosite contribuie la consolidarea informației primite în cazul user-ilor, însă și la clasarea site-ului în ce privește motoarele de căutare.
Poți afla mai multe despre ce presupune procesul SEO și elaborarea de content, din Ghidul de optimizare SEO Clickbrainiacs.