ARHIVA B365

Cum se desfăşoară lucrările la Magistrala 5, în prezent GALERIE FOTO

„Referitor la ştirile apărute în presă legate de stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou „Drumul Taberei-Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei – Universitate” compania Metrorex informează publicul că în acest moment se lucrează la toate staţiile aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor. Spre ilustrare vă prezentăm un set de fotografii realizate astăzi în câteva staţii”, anunţă Metrorex într-un comunicat de presă remis, vineri, B365.ro.

Marţi, directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a anunţat că Metrorex S.A nu a plătit niciodată şi nu plăteşte conservarea lucrărilor pentru Metroul din Drumul Taberei deoarece acestea nu au fost niciodată sistate. Asta contrar dezvăluirilor din presă, conform cărora statul român ar plăti zilnic 100.000 de euro pentru conservare. În plus, şeful Metrorex anunţă că lucrările la tunelurile pentru cea mai nouă linie de metrou a Capitalei vor începe în prima jumătate a lui septembrie.

La aproape şase luni de când B365.ro dezvăluia că lucrările la metrou s-au oprit, iar „cârtiţele” gigant care trebuiau să sape tunele zac în subteran pe o chirie uriaşă, directorul general al Metrorex Aurel Radu a făcut, printr-un comunicat de presă, mai multe precizări în acest sens. 

Aurel Radu a afirmat că „Metrorex S.A nu a plătit niciodată şi nu plăteşte conservarea lucrărilor deoarece acestea nu au fost niciodată sistate” şi că în prezent se lucrează la toate cele zece staţii, plus un depou, aferente Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei. 

De asemenea, în comunicatul semnat de Aurel Radu se afirmă că  „Metrorex plăteşte doar metrii de tunel executat. Utilajele pentru săpat tuneluri (TMB) sunt proprietatea executantului şi nu au generat costuri pentru Metrorex, respectiv Statul Român. Acestea, ca şi toate instalaţiile aferente execuţiei tunelelor nu produc costuri suplimentare”. 

Presa informa în urmă cu o săptămână că pentru lucrari de conservare si intretinere România plăteşte zilnic 100.000 de euro. Din totalul de aproximativ 3,5 milioane euro, bani pe care trebuie să-i plătească lunar statul pentru conservarea lucrărilor, cele mai mari sume se duc pe intretinerea utilajelor, in special a aparatelor de forat in subteran.

În prezent se lucreaza doar la statiile de metrou din Drumul Taberei (VEZI AICI STADIUL LUCRĂRILOR), iar principala activitate, săpatul tunelelor, nu a început încă. Din acest motiv, frezele uriase care urmeaza sa sape galeriile stau pline de praf in subteran, iar pe santierul metroului din Drumul Taberei se lucreaza într-un ritm foarte lent. 

Şeful Metrorex spune însă că ¨frezele nu au stat degeaba în subteran¨, ci că au fost supuse procesului de montare, alimentare cu energie electrică, revizie şi probe, fiind acum pregătite pentru excavaţiile care se vor realiza în prima jumătate a lunii septembrie. 

Cum se lucrează la staţiile de metrou de pe Magistrala 5

În urmă cu câteva zile, Metrorex a publicat, pe site-ul oficial al Metrorex privind stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou. Imaginile din interiorul stației Favorit pot fi văzute aici.

La staţia Favorit, se lucrează în special la interior, inclusiv în vestibul. În urmă cu circa o săptămână, Metrorex anunța că lucrările la staţia Favorit sunt realizate în proporţie de 50%. ”Este excavat primul nivel de la suprafaţă – vestibul – şi se toarnă placa peste următorul nivel – peron – urmând ca şi excavarea acestui ultim nivel să înceapă în următoarele săptămâni”, au precizat reprezentanții companiei, în urmă cu o săptămână.

Imaginile de pe șantierul stației de metrou Favorit au fost publicate recent de site-ul oficial al Metrorex, dedicat în exclusivitate Magistralei 5 de metrou. 

Compania a mai anunțat că utilajele pentru sapat tuneluri (TMB) au fost supuse, până acum, unui amplu proces de montaj, alimentare cu energie electrica, revizie și probe, astfel încât acestea sunt pregătite în prezent pentru excavații. ”Demararea lucrărilor pentru execuția tunelelor se va realiza în prima jumătate a lunii septembrie. În acest moment se lucrează la toate cele zece stații și un depou, aferente tronsonului Râul Doamnei- Eroilor”, a precizat directorul general al Metroex, Aurel Radu, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Vezi aici stadiul lucrărilor la celelalte stații de metrou de pe Magistrala M5.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.

Luna trecută s-au făcut lucrări la racordul spre staţia Romancierilor şi s-a demarat finalizarea lucrărilor la planşeul superior al staţiei Orizont.

În urmă cu două săptămâni au fost publicate, pe site-ul Magistralei 5, imagini cu stadiul lucrărilor la staţiile Tudor Vladimirescu şi Valea Argeşului. La începutul lunii august, au fost publicate primele fotografii din depoul de metrou Valea Ialomiţei, de pe Magistrala 5. La depoul de la Valea Ialomiţei vor staţiona cele 21 de garnituri de metrou ce vor circula între Eroilor și Râul Doamnei. Fotografiile sunt disponibile aici.

De asemenea, a fost realizată şi prima turnare de planşeu la staţia Romancierilor. 

În urmă cu aproape o săptămână, Ministerul Transporturilor a primit confirmarea că Metroul de Drumul Taberei a fost inclus în Programul Operaţional Sectorial pe Transport şi va primi fonduri europene nerambursabile.

Odată proiectul inclus pe POS-T (Programul Operaţional Sectorial pe Transport), statul poate finanţa direct lucrările, urmând să-şi deconteze banii de la Uniunea Europeană.

Potrivit reprezentanților Metrorex, frezele sunt deja în pământ la Academia Militară. De acolo începe săparea tunelului spre Drumul Taberei. Nu se va lucra concomitent. Prima freză sapă timp de două săptămâni după care se opreşte şi-i urmează a doua.

În total, este vorba de 4 miliarde de euro ce ar putea fi accesați, dacă autoritățile române își vor face treaba așa cum trebuie.

Restricţii de trafic în Drumul Taberei

Între timp, din cauza lucrărilor la magistrala 5 de metrou, circulaţia în Drumul Taberei a fost restricţionată pe anumite porţiuni. Restricţiile sunt valabile până la jumătatea lunii septembrie. 

Astfel, până pe data de 16 septembrie 2013, sunt aplicate restricţii de circulaţie cu devierea traficului rutier pe Bd. Drumul Taberei, între Bd. Vasile Milea şi strada Lt. Nicolae Găină, pentru execuţia lucrărilor în zona staţiei de metrou Orizont, informează Brigada Rutieră a Capitalei.

Circulaţia pe Bd. Drumul Taberei în zona staţiei Orizont se desfăşoară astfel:

– Pe sensul de mers dinspre Bd. Vasile Milea spre strada Lt. Nicolae Găină circulaţia se realizează pe două benzi, de-o parte şi de alta a staţiei de metrou Orizont prin asigurarea unei benzi dedicată numai accesului auto cu lăţimea de 3,5 metri, iar cealaltă dedicată accesului auto şi troleibuzelor cu lăţimea de 3 metri.

– Pe sensul de mers dinspre strada Lt. Nicolae Găină spre Bd. Vasile Milea circulaţia se realizează pe o singură bandă dedicată accesului auto şi troleibuzelor, cu o lăţime de 3 metri.

Poliţiştii recomandă şoferilor următoarele rute ocolitoare:

– Piaţa Răzoare – bd. Timişoara – str. Mihaela Ruxandra Marcu / str. Sibiu /str. Braşov – bd. Drumul Taberei

– Drumul Sării – str. Lt. Col. Constantin Marinescu – str. Sibiu – bd. Drumul Taberei.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button