ARHIVA B365

Controlorii RATB au primit o nouă tehnologie, contra blatiștilor

Cu smartphone-uri care verifică titlurile de călătorie, controlorii RATB pot fi mai greu de depistat de bucureştenii care călătoresc fraudulos. Noile echipamente portabile de control pentru verificarea validităţii titlurilor de transport şi emiterea cardurilor de suprataxă sunt smartphone-uri Samsung – Google Nexus, care au încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication). Pentru 200 de astfel de telefoane inteligente, cu programe de verificare a cardurilor de călătorie, RATB a plătit, în total, aproape 1,4 milioane lei. Astfel, numai un smartphone, cu tot cu software-ul aferent, costă circa 6.964 lei. Un singur dispozitiv de control cu touchscreen, fără soft-ul şi licenţele aferente, costă doar 1.300 lei. Cea mai mare parte a sumei totale alocate de RATB pentru aceste dispozitive, reprezentând 1.132.865 lei, a fost alocată pentru programele necesare funcţionării acestor echipamente electronice de control.

Pentru modernizarea sistemului automat de taxare, care a inclus o serie de echipamente complexe, dar şi echipamentele portabile de control carduri, Regia a plătit companiei UTI Systems, 6.991.113 lei, fără TVA. Contractul a fost atribuit UTI Systems, prin negociere fără anunţ de participare, pentru că „lucrările / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate”.

Pentru amortizarea investiţiei totale într-un astfel de smartphone, incluzând TVA-ul, trebuie aplicate cel puţin 140 de amenzi, în valoare de 50 lei.

Dispozitivele de control, împreună cu licenţele software aferente, au fost achiziţionate de la firma S.C.UTI SYSTEMS S.A.

Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii RATB au precizat că, din suma totală achitată de Regie pe acest dispozitiv, cea mai mare parte a fost plătită pentru licenţele software pentru verificarea cardurilor. „Prin procedurile derulate în 2011 şi 2012, au fost achiziţionate 200 echipamente portabile de control carduri, cu software-ul aferent, menite a înlocui o parte din vechile echipamente de control, care s-au defectat în timp şi totodata pentru a suplimenta numărul celor existente. Pe 19 octombrie 2011 a fost organizată o procedură de achiziţie pentru 50 de echipamente portabile de control carduri, cu software-ul aferent, iar în data de 19 iunie 2012 s-au achiziţionat alte 150 de astfel de echipamente. Valoarea totală a celor două contracte a fost de 1.392.865 lei, sumă ce reprezintă dispozitivele de control, softul aferent, licenţe, reconfigurare şi reproiectare servicii software, echipamente de reîncărcare carduri la centrele de vanzare RATB etc. Diferenţa dintre contravaloarea fiecărui aparat de control în parte şi valoarea rezultată pentru fiecare unitate este generată de necesitatea implementării funcţionalităţilor amintite (modificări de soft, noi soluţii de stocare date, servere, licenţe, reconfigurare şi reproiectare servicii software, echipamente de reîncărcare carduri etc), a căror valoare totală este de 1.132.865 lei„, au explicat reprezentanţii RATB.

Terminal de control RATB

Aceste echipamente au fost achiziţionate pentru a înlocui o parte din vechile echipamente de control, care s-au defectat în timp, şi pentru a suplimenta numărul celor existente. Corpul de controlori utilizează o aplicaţie unitară pe toate tipurile de echipamente de control, pentru care s-au efectuat prezentarea şi instruirea în traseu. Funcţiile de bază ale acestor aparate sunt date de aplicaţia de control instalată: verificare carduri de transport, emitere carduri de suprataxă, monitorizare şi gestionare activitate controlori. Echipamentele asigură şi alte funcţionalităţi, cum ar fi: conexiune online securizată cu serverele de date, comunicaţie în timp real pentru transmiterea şi recepţionarea de date„, au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.

Cele 200 de telefoane pentru verificarea titlurilor de călătorie, introduse în exploatare în vara anului trecut, reprezintă soluţia tehnică cea mai potrivită, atât ca tehnologie, cât şi ca mod de manevrare, şi asigură compatibilitatea cu toate tipurile de carduri emise pe piaţă, potrivit oficialilor Regiei. „Schimbarea unui echipament de control cu functionalităţi multiple vine cu un plus, atât pentru desfăşurarea activităţii celui care-l utilizează precum şi ca informaţie furnizată în timp (acestea fiind conectate online cu serverele de date)„, au completat reprezentanţii RATB.

Potrivit declaraţiilor anterioare făcute de oficialii Regiei Autonome de Transport Bucureşti, în prezent, corpul de control al instituţiei are un efectiv de 300 de angajaţi. Astfel, cele 200 de smartphone-uri achiziţionate pentru verificarea titlurilor de călătorie pot fi folosite de două treimi dintre controlori.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button