BAZAR

Cum să te teleportezi într-o sală de teatru din Londra

Piesa Frankenstein, care se joacă pe scena Teatrului Naţional din Londra, ajunge pe ecranul Light Cinema. Prima dată se proiectează în direct de la Londra şi după aceea mai rulează şi înregistrarea ei pentru cei care nu au cum sa ajunga la LIVE sau pentru cei care vor să o mai vadă o dată. Eu am fost la reluare, iar langă mine stătea o doamnă care o vedea a doua oară, aşa că se poartă. Şi eu aş vrea să văd piesa de 2 ori, dar am să vă explic mai încolo de ce.

Danny Boyle (Slumdog millionaire, 127 Hours, Trainspotting şi Shallow Grave) a regizat dramatizarea lui Nick Dear, după romanul Frankenstein al lui Mary Shelley. Reprezentaţia are loc în sala Olivier a Teatrului Naţional din Londra şi de acolo este transmisă LIVE HD în cinematografe din întreaga lume, nu doar în România. Ce m-a surprins în mod plăcut a fost montajul video. Filmarea s-a facut cu mai multe camere, din care 2, cu operatori postate în faţa scenei. Restul au fost fixe sau telecomandate din carul de montaj. Rezultatul este foarte apropiat de film, parcă te uiţi la Dogville.

În rolurile creaturii şi a lui Victor Frankenstein joacă Benedict Cumberbatch şi Jonny Lee Miller. Pe rând. Da, chiar aşa: alternativ!

Într-o seară în rolul lui Victor Frankenstein îl vedeţi pe Benedict Cumberbatch şi în cealaltă pe Jonny Lee Miller. De aceea ziceam că aş vrea să văd piesa de 2 ori. Doar că la noi se reia o singură versiune, aşa că doar la Londra are rost. Din distribuţie mai fac parte şi Mark Armstrong, Naomie Harris, Karl Johnson, Daniel Millar, John Stahl, Lizzie Winkler iar în rolul creaturii feminine găsim o româncă, pe Andreea Pădurariu.

Piesa este diferită de ce aţi văzut până acum pe marile ecrane, adaptarea lui Nick Dear bazându-se pe punctul de vedere al creaturii construite de Frankenstein. Textul, deşi a fost scris în 1818 de o puştoaică de 18 ani, este în continuare actual. Vorbeşte de relaţiile părinţi – copii, de neglijenţa parentală, despre bine şi rău şi despre rădăcinile acestuia, are implicaţii în manipularea genetică şi mai are şi scene ne natură sexuala, astfel încât conţine şi ingredientele succesului producţiilor cinematografice actuale.

Chinul prin care trece o fiinţă plămădită direct la vârsta adultă, care trebuie să înţeleagă lumea în care trăieşte şi care mai trebuie să facă faţă şi respingerii societăţii din cauza aspectului exterior – face din prestaţia lui Jonny Lee Miller un spectacol în care poţi să te regăseşti dar care are şi note de noutate absolută. Una de exemplu este reprezentată de mers. V-aţi întrebat cum arată un adult care face primi paşi? Pentru această parte, actorii au urmarit mişcările victimelor accidentelor grave, care încearcă să meargă din nou.

Ca experienţă de spectator din sală – recunosc, m-am simţit cam român:
mi-a venit destul de greu să percep doar jocul actoricesc al tatălui lui Victor Frankenstein (Benedict Cumberbatch), care era negru (George Harris) şi care juca rolul unui alb. Trebuia să fac eforturi să îmi amintesc de relaţia dintre cei doi atunci când apăreau pe scenă. Oricum recomand căduros să vedeţi o piesă de la Londra. În ciuda pretului biletului – 70 de lei. Spectacolele se transmit în direct de la Londra şi se mai dau o dată în reluare.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button