Ce clienţi mai merg la primul mall din Bucureşti deţinut de bănci

de:
14 mai 2014
2 Afișari
Ce clienţi mai merg la primul mall din Bucureşti deţinut de bănci

Mallul a fost dezvoltat de grupul irlandez Mivan şi de familia Awdi, dar a înregistrat rezultate sub aştep­tări încă de la deschidere, în ciuda faptului că cele 100 de spaţii comerciale erau închiriate aproa­pe complet la un preţ mediu de circa 30 de euro/mp.

Situaţia mallului s-a degradat treptat, iar în prezent mai sunt doar în jur de 50 de magazine ocu­pa­te, în zona de food-court mai funcţionează doar cinci operatori, printre care se numără şi reţelele de fast-food McDonald’s şi KFC, iar marţi, la orele prân­zu­lui, cei mai mulţi clienţi, în jur de 20, erau în cadrul cazinoului de la etajul doi, arată un reportaj realizat de zf.ro.

De gheaţa patinoarului nu se bucura nimeni, iar prin magazinele de îmbrăcăminte şi încălţăminte cu greu puteai zări trei-patru clienţi la Deichmann, Leonardo, Kenvelo sau TinaR.

„Vânzările sunt foarte mici. Cele mai vândute produse sunt cele la preţuri de 50 – 60 de lei”, spunea o vânzătoare de la un magazin de încălţăminte.

Ancore precum Billa, Altex, Hervis sau cine­ma­to­gra­ful The Light continuă să opereze în cadrul mallului, dar din mixul iniţial de chiriaşi au dispărut nume precum Marks & Spencer, Starbucks, Diverta sau Pizza Hut, precum şi Sprider Stores şi Burger King, care şi-au lichidat operaţiunile locale.

Situaţia dificilă se vede şi în rezultatele financiare ale mallului. Firma Rosequeens Properties, vehiculul prin intermediul căruia Alpha, Eurobank şi Bank of Cyprus au cumpărat mallul, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 3,5 mil. euro şi o pierdere netă de 3,5 mil. euro. Spre comparaţie, în 2009, primul an integral de funcţionare al mallului, cifra de afaceri a firmei Li­berty Center SRL, prin care era operat mallul şi care la începutul acestei luni a fost radiată, a fost de 7,5 mil. euro, scăzând ulterior la 5 mil. euro în 2010 şi la 4,2 mil. euro în 2011.

Mai mult, pe zf.ro

Cookies