Cum putem scăpa de traficul infernal din București unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa. Soluțiile propuse de Marius Gorgan-Bucharest Bike Traffic

11 mai 2023
352 afișări
Cum putem scăpa de traficul infernal din București unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa. Soluțiile propuse de Marius Gorgan-Bucharest Bike Traffic
Cum putem scăpa de traficul infernal din București unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa. Soluțiile propuse de Marius Gorgan-Bucharest Bike Traffic | Sursă foto: B365.ro

Green Report a publicat cel de-al doilea episod al podcastului recent lansat. Temele pe baza cărora au avut loc discuțiile au fost traficul din București și folosirea bicicletelor ca și mijloc alternativ de transport.

Podcast Green Report – Cum putem scăpa de traficul infernal din București?

Traficul din oraș este o problemă de care ne lovim zilnic mare parte dintre noi. Fie că merge cu transportul în comun sau cu mașinile personale, pare că la orele de vârf tot orașul stă pe loc. Numărul vehiculelor care circulă pe străzile Capitalei este extrem de mare, motiv pentru care au loc des ambuteiaje.

Bucureștiul este considerat a fi unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa. Un studiu realizat de GPS Tomtom arată că bucureștenii au petrecut, în 2022, aproape 12 zile în aglomerația din trafic.

Capitala României se află pe locul 3 în topul celor mai congestionate orașe din UE. Locul unu este ocupat de Dublin, iar locul 2 de Milano.

Subiectul a fost abordat și de Raluca Fișer în cadrul podcastului Green Report. Gazda a discutat și despre folosirea bicicletei ca și mijloc de transport alternativ, alături de Marius Gorgan, creatorului podcastului „Bucharest Bike Traffic”.

Ciclismul, tot mai atractiv pentru oameni

În ultimii ani, ciclismul a câștigat popularitate în mediul urban. Această popularitate în rândul oamenilor din orașe a fost susținută de:

  • Preocupărilor privind schimbările climatice,
  • Problemele de sănătate publică,
  • Congestionarea traficului în orașe.

Mai multe orașe de la nivelul Europei au luat măsuri care să promoveze mersul pe bicicletă. Printre acestea se numără: extinderea rețelelor de piste pentru biciclete, creșterea numărului de stații de închiriere a bicicletelor și reducerea limitelor de viteză în zonele urbane.

În România, datele privind utilizarea bicicletelor la nivel național sunt puține. Conform unui raport al Eurostat, ponderea bicicletei în totalul distanței zilnice parcurse în România este de doar 0,3%, în timp ce mersul pe jos reprezintă 7% din total.

Totuși, în comparație cu acum 5 sau 10 ani, se poate observa o creștere a numărului de bicicliști în orașele mari precum Bucureștiul.

Inițiative precum I’velo – sistemul de biciclete implementat de Green Revolution și B-box (parcările securizate pentru biciclete), facilitează mobilitatea pe două roți. Potrivit estimărilor, traversarea Bucureștiului de la un capăt la celălalt, se poate face în mai puțin de 45 minute pe bicicletă, fiind o distanța aproximativă de 19 kilometri. Este o senzație falsă că transportul cu mașină reprezintă o soluție mai rapidă, în contextul în care, în București, viteză medie de deplasare este de 16 km/h, cam aceeași cu viteza normală a unei biciclete. Investiția într-o infrastructură corespunzătoare, în mod special pe marile bulevarde, ar reduce timpul pierdut în trafic, facilitând deplasarea rapidă și eficientă a locuitorilor. Crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun și biciclete.

Întreaga discuție dintre Raluca Fișer și Marius Gorgan poate fi văzută în cel mai nou episod al Green Report Podcast:

Cookies