Utile

Cum primești despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR

Trenul tău nu a ajuns la timp la destinație și vrei să vezi cum primești despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR? În rândurile ce urmează încercăm să te ajutăm în acest sens.

Cum primești despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR. Trenurile din România ajung cu întârzieri la destinație mai ales vara sau iarnă. Situația nu este însă cu mult diferită nici în celelalte două anotimpuri ale anului, primăvara sau toamna.

Tot mai mulți români sunt nemulțumiti de faptul că garniturile CFR Călători nu ajung la timp în gările de destinație, dar, pentru moment cel puțin, legislația permite despăgubirea călătorilor doar la trenurile internaționale care au întârzieri.

Cum primești despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR

despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR
Cum primești despăgubiri la întârzierea unui tren CFR

În prezent pot solicita despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR doar cei care fac reclamații cu privire la întârzieri care au loc pe rutele internaţionale.

Acest lucru se întâmplă deoarece autoritățile române au invocat infrastructura feroviară care nu este, încă, pregătită pentru viteze mai mari și au cerut UE ca legislația în vigoare să intre în vigoare abia în anul 2024.

Pașii de urmat pentru solicitarea unor despăgubiri pentru întârzierea trenurilor CFR

În primul rând, trebuie să știti că aveți dreptul la despăgubire doar dacă trenul ajunge la destinație cu întârziere dn cauza transportatorului.

Despăgubirea călătorilor se poate face astfel:

– 25% din preţul biletului dacă întârzierea se încadrează între 60 şi 119 minute

– 50% din preţul biletului dacă trenul a ajuns la destinație cu o întârziere de 120 de minute sau mai mult

Conform legislației UE, un călător nu are dreptul la despăgubire în cazul în care a fostinformat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea biletului sau în cazul în care aceasta se datorează continuării călătoriei cu un alt tren sau redirecţionării ori dacă aceasta nu depăşeşte 60 de minute.

Mai mult, în cazul în care echivalentul despăgubirii nu este măcar echivalentul a 4 euro, aceasta nu va fi plătită.

Responsabil pentru plata despăgubirilor legate de întârziere estre transportatorul emitent al biletului.

Cererea de despăgubire pentru întârzierea unui tren trebuie trimisă, în cele mai multe cazuri, la transportatorul emitent al biletului, însă aceasta poate să fie depusă și la unul dintre transportatorii participanţi la transport care o va înainta transportatorului responsabil pentru soluţionare.

Descarcă cererea de AICI.

Cererea de despăgubire pentru întârziere poate să fie solicitată și în stațiile unde se vând bilete pentru traficul international.

Atenție, există o condiție obligatorie

Trebuie să țineți cont că există o condiţie obligatorie pentru acordarea despăgubirii. Cererea trebuie să aibă menţionată durata întârzierii trenului și să fie validată de personalul căii ferate.

Numele şi adresele transportatorilor pot fi identificate la adresa bileteinternationale.cfrcalatori.ro.

Termenul maxim pentru înregistrarea cererii de despăgubire este de maxim 2 luni de la data terminării călătoriei sau de la ultima zi de valabilitate a biletului.

Termenul în care trebuie să primiți răspuns este de o lună până la cel mult 3 luni. Termenul de trei luni se aplică în cazul în care se solicită și alte documente justificative.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button