ANAF scoate periodic la vânzare diverse bunuri, printre care mașini care sunt oferite la licitație cu prețuri de pornire foarte atractive. B365 te ajută să știi cum participi la licitațiile ANAF și care sunt pașii de urmat în acest sens.
Cum participi la licitațiile ANAF. Auzim des despre licitațiile ANAF prin care sunt vândute multe bunuri de valoare la prețuri, uneori, mai mici decât cele de pe piață. În cele ce urmează vă prezentăm un ghid al participării la aceste licitații ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
ANAF actualizează permanent listele de licitații, iar majoritatea au loc la agențiile locale din diferite orașe.
Marea majoritate a bunurilor scoase la licitație de ANAF sunt mașini oferite spre vânzare pentru recuperarea de către stat a datoriilor unora dintre contribuabili. Licitațiile sunt anunțate în spațiul public înaintea organizării acestora.
Anul trecut, ANAF a scos la licitație mașini confiscate în valoare de câteva milioane de lei.
Primul lucru pe care trebuie să îi iei în calcul este dosarul cu documentele necesare participării. Acestea trebuie să conțină:
Tebuie să știti faptul că preţul de pornire pentru un produs scos la licitațiie ANAF este preţul de evaluare pentru prima licitaţie, diminuat cu 25% pentru a doua licitaţie şi cu 50% pentru a treia licitaţie.
Licitaţia începe de la cel mai mare preţ din ofertele de cumpărare trimise
Un ofertant își adjudecă un produs dacă a oferit cel mai mare preţ, dar nu mai puţin decât preţul de pornire
Taxa de participare la licitațiile ANAF reprezintă 10% din preţul de pornire a licitaţiei. Aceasta trebuie plătită în lei la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului.
Statul înapoiază în termen de 5 zile de la data întocmirii procesului-verbal de licitaţie taxa de participare celor care au depus oferte de cumpărare şi care nu au fost declaraţi cîțtigători
Câștigătorul licitației are obligația să plătească preţul, diminuat cu contravaloarea taxei de participare, în lei, în numerar la o unitate a Trezoreriei Statului sau prin decontare bancară, în cel mult 5 zile de la data adjudecării.
În cazul vânzării la licitaţie a bunurilor imobile cumpărătorii au dreptul să solicite plata preţului în rate, cu un avans de minimum 50% din preţul de adjudecare a bunului imobil şi cu plata unei dobânzi sau majorări de întârziere, după caz. Se acceptă maxim 12 rate lunare.
Cumpărătorul nu are dreptul să înstrăineze bunul imobil decât după plata preţului în totalitate.