Cum obţii autorizaţie de construcţie în Sectorul 5: ori dai şpagă, ori aştepţi luni de zile

de:
11 apr. 2013
358 Afișari
Cum obţii autorizaţie de construcţie în Sectorul 5: ori dai şpagă, ori aştepţi luni de zile

Conform legii 50 din iulie 1991, certificatul de urbanism se emite de autorităţile abilitate să autorizeze lucrările de construcţii şi se eliberează solicitantului în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii, menţionându-se în mod obligatoriu scopul emiterii acestuia. Autorizaţia de construire se emite în cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii, pe baza documentaţiei depuse la primărie, documentaţie care va cuprinde: certificatul de urbanism, dovada titlului asupra terenului şi/sau construcţiilor, proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, avizele şi acordurile legale necesare, stabilite prin certificatul de urbanism.

În situaţia depunerii unei documentaţii tehnice incomplete, aceasta se restituie solicitantului în termen de 5 zile de la data înregistrării, cu menţionarea în scris a elementelor necesare în vederea completării acesteia.

Dar în sectorul administrat de Marian Vanghelie nu este lege, ci… tocmeală.

Un locuitor al Sectorului 5 a povestit pentru B365.ro că a depus în urmă cu patru luni cererea pentru certificatul de urbanism, dar nu a primit, până în acest moment, niciun răspuns. În schimb, interesându-se în primărie ce trebuie să facă pentru a i se elibera certificatul în timp util, i s-a dat de înţeles că are de ales: dă şpagă sau… aşteaptă.

Alți cetăţenii Sectorului 5 au primit certificatul de urbanism şi autorizaţia de construcţie chiar şi la un an după ce le-au depus la primărie, fără nicio explicaţie, chiar dacă au prezentat o documentaţie completă.

Certificatul de mai jos a fost depus la 13.05.2009 şi eliberat la 10.05.2010

Pe forumul avocatnet.ro oamenii se plâng că au întâmpinat aceleaşi probleme în sectorul lui Vanghelie.

Am depus o cerere cu documentaţia aferentă eliberării certificatului de urbanism cu menţiunea „necesar la înstrăinare”. Deşi actele au fost depuse acum patru luni,  nu a venit nici un rezultat până acum. Termenul legal este maxim o lună de la depunere, după câte am auzit. Ce se poate face în acest caz mai exista alta alternativă legală?

”După cum văd, mai au probleme cu Sectorul 5 şi alţii. E greu să obţii de la ei ceva. Ei se sesisează doar atunci când au interes sau atunci când servesc pile. Eu am fost amendată de acei minunaţi inspectori, i-am dat în judecată, am câştigat şi au să îmi plătească cheltuieli de judecată (adică primaria, că dacă plăteau ei, cred că se gândeau de 2 ori dacă să mă amendeze că aşa a spus cutarică)”

Spuneţi-mi şi mie cam care este perioada de aşteptare pentru obţinerea unui certificat de urbanism în mod normal ? 
În Sectorul 5 aştept de 6 – 7 luni şi nimeni nu ştie nimic. E atât de greu oare să se semneze o hârtie? V-aţi lovit de aşa ceva?”

”Nu vreau să te descurajez, dar noi am aşteptat…..14 luni. Dar partea bună a fost ca în timpul acesta am putut să ne reevaluam situaţia şi să alegem o alta variantă – am cumparat în altă parte un teren mai mare, iar pe cel cu pricina facem altceva”

Chiar şi un inspector de urbanism este conştient de situaţie şi s-a implicat în discuţia celor de pe forum.

”Nu cred că este o soluţie să daţi primăria în judecată. Eu lucrez la primărie ca inspector urbanism şi stiu cum se rezolva lucrurile. O să pierdeţi timp şi bani. Dacă o să depuneţi o petiţie şi daca nu se va răspunde în termen legal, adica maxim 30 zile, o să aveţi la mana un atu în plus pentru un posibil demers împotriva primăriei …dar nu trebuia să se ajunga aici, era mai simplu să ajungă la dumneavoastră un răspuns în termen legal, dar cine ştie dacă cei de la primărie cunosc câtuşi de puţin legea.’

Ce acte îţi trebuie ca să-ţi construieşti o casă

– planul de amplasare a terenului în zonă (planurile cadastrale)

– certificatul de urbanism, toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism

– acte notariale (la nevoie)

– actele de proprietate asupra terenului

– memoriu tehnic (cuprinde memoriul de arhitectură, rezistenţă, instalaţii)

– referatele experţilor tehnici (la nevoie)

Urmează proiectul pentru autorizare, compus din:

– planul de situaţie (amplasarea casei pe teren)

– planul fundaţiei elaborat de inginerul de rezistenţă

– planuri de arhitectură pentru toate nivelele construcţiei

În funcţie de ceea ce doriţi să construiţi, primăria vă poate solicita şi întocmirea altor documentaţii, cum ar fi:

*PUD (Plan de Detaliu, care trebuie sa respecte prevederile documentaţiilor de urbanism anterioare)

*PUZ (Plan de Urbanism Zonal)

*PUG (Plan de Urbanism General).

Orice construcţie se execută doar cu avizul administraţiei locale. Autorizaţia de construcţie are la baza Certificatul de urbanism, primul document necesar pentru construirea unei case. Actul este emis de primărie, prin Biroul de urbanism. În această etapa, primaria stabileşte ce alte avize şi acorduri suplimentare sunt necesare.

Pentru depunerea cererii este nevoie de: act de proprietate, intabulare, cadastru, un memoriu şi completarea unui formular tip (model F.1) cu elementele de identificare a solicitantului şi a imobilului. Avizele se împart în două mari categorii: cele de la furnizorii de utilităţi (energie electrica, gaze, telefonie, apa, canal, salubritate) şi cele de la diverse autorităţi, referitoare la probleme de: mediu, apărare civilă, sănătate publică, apărare contra incendiilor, monumente istorice şi zone protejate, regimul apelor de suprafata şi din subsol, intervenţiile pe clădirile existente. Autorizaţia de construire se eliberează de către primarie, pe baza Certificatului de urbanism, a avizelor şi a proiectului casei. Din momentul obţinerii acesteia, se poate începe construcţia efectivă. Taxa de autorizare se ridică la 0,5% din valoarea estimată a investiţiei.

Cookies