Cum ne păcălesc magazinele să cumpărăm mai mult

de:
30 nov. 2014
1 afișări
Cum ne păcălesc magazinele să cumpărăm mai mult

De la supermarketuri, la magazine de moda, toti retailerii sunt antrenati sa te faca sa cheltuiesti cat mai multi bani cu putinta. Daca vrei sa ii bati la propriul joc, ar trebui sa stii cum gandesc, scrie dailybusiness.ro. Iata cateva trucuri din cele inventariate de cei de la Business Insider:

– Un semn mare cu Sale/Reduceri atrage oamenii in magazinul respectiv, unde probabil ca vor cumpara produse care nu sunt la reducere.

– Odata ce ai intrat, vezi un carucior mare. Aceasta inventie a fost gandita in anii ’30, pentru a-i ajuta pe clienti sa achizitioneze produse mari mai usor. Caruciorul nu era folosit pentru a cumpara multe produse de dimensuni mici, cum se intampla acum in hipermarketuri.

– Supermarketurile obisnuiesc sa ascunda cumva produsele lactate sau alte produse esentiale, cum ar fi detergentii, fortandu-te sa te plimbi prin tot magazinul pentru a ajunge la ele.

– Tot ceea ce vrea magazinul sa vanda clientilor se afla la nivelul ochilor acestora, iar produsele favorizate in mod special se afla la sfarsitul culoarului.

– Exista si un nivel al ochilor pentru copii. De aceea magazinele pozitioneaza jucariile, jocurile, cerealele pline de zahar, dulciurile acolo unde copiii le pot vedea, ca astfel sa-si implore parintii sa le cumpere produsele preferate.

– Standuri cu produse asezate intr-un mod creativ ne „iau ochii” si ne incetinesc in drumul nostru prin magazin, expunandu-ne noi produse, care nu se afla in niciun caz pe lista de cumparaturi pregatita de acasa.

– Si culorile au o influenta majora asupra cumparatorilor. Oamenii sunt atrasi in magazine de nuante calde, precum rosu, portocaliu sau galben, insa inauntru ii asteapta culori reci, precum albastru sau verde, care ii incurajeaza sa cheltuiasca mai mult.

– Muzica are un rol mai important decat ai crede in toata povestea cumparaturilor. Studiile au aratat ca muzica ii face pe oameni sa cumpere mai multe lucruri, intr-un mod relaxat, daca e data la sonor jos, decat daca e prea tare – caz in care clientii se grabesc prin magazin, ceea ce va afecta vanzarile. De asemenea, muzica clasica ne face sa cumparam bunuri mai scumpe.

Mai multe pe dailybusiness.ro.

Cookies