BAZAR

Cum minte Primăria Capitalei la Bruxelles: Se laudă că a creat și a dezvoltat piste de biciclete

Bucureștiul va participa, prin Primăria Capitalei, la Săptămâna Mobilității Europene, 16-22 septembrie, un program anual al Comisiei Europene ce promovează utilizarea mijloacelor de transport în comun, a bicicletei și a mersului pe jos ca soluții de deplasare superioare autovehicului personal. Campania încurajează administrațiile orașelor să investească în infrastructură și să promoveze aceste modalităţi de transport, dar în cazul Bucureștiului acest lucru nu pare să se întâmple decât în teorie.

Pe site-ul oficial al programului, în lista de participanți figurează și Bucureștiul, reprezentat prin Ion Dedu, directorul direcției transporturi și infrastructură din Primăria Capitalei. La capitolul de măsuri permanente puse în aplicare (foto), municipalitatea se laudă că a contribuit la îmbunătățirea rețelei de piste de biciclete și a rețelelor de transport în comun, crearea de parcări park and ride, dezvoltarea unor tehnologii noi pentru îmbunătățirea transportului în comun și sondarea regulată a opiniei publice pentru a cunoaște nevoile și ideile cetățenilor. Totuși, pentru bucureșteanul care care circulă cu bicicleta sau transportul în comun prin oraș, aceste afirmații par a fi departe de realitate.

În privința pistelor de biciclete, municipalitatea se laudă cu crearea unor piste noi, prelungirea celor existente și reabilitarea lor. În realitate însă, din cele 40 de piste de biciclete amenajate până în prezent în valoare de 10 milioane de euro, au mai rămas doar trei, din zona Prezan – Herăstrău. Restul au fost declarate ilegale și închise de Brigada Rutieră pentru că puneau în pericol siguranța pietonilor, iar acum bicicliștii sunt obligați de codul rutier să circule pe carosabil. 

După eșecul de milioane de euro al acestor piste, municipalitatea nu a mai anunțat niciun plan cert de amenajare a unor noi piste de biciclete. La începutul anului se contura posibilitatea ca pistele să fie mutate pe carosabil, însă acest proiect a fost ulterior blocat după ce Sorin Oprescu a declarat că nu vrea să stea „să numere morții” și că ar vrea să amenajeze două piste de biciclete, pe axele Nord-Sud și Est-Vest ale Capitalei. 

Nici pentru transportul în comun nu s-au făcut demersuri semnificative de îmbunătățire a condițiilor de transport, deși municipalitatea se laudă pe site-ul european că ar fi îmbunătățit infrastructura și ar fi mărit frecvența mijloacelor de transport. Bucureștiul are un singur bulevard cu bandă dedicată transportului în comun (bd. Regina Elisabeta) plus o porțiune din bd. Dacia, conform Brigăzii Rutiere, iar RATB este subfinanțată

În cadrul programului Săptămâna Europeană a Mobilității, Primăria Municipiului București va organiza, în parteneriat cu diverse organizații, mai multe evenimente în perioada 16-22 septembrie. Printre acestea se numără un concurs de alergare prezidat de Gabriela Szabo, un maraton de ciclism și diverse dezbateri și conferințe. Întregul program al evenimentului poate fi vizualizat aici


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button