ARHIVA B365

Cum își plătea Monica Iacob-Ridzi spoturi de promovare cu ea însăși, din banii Ministerului

Monica Iacob Ridzi a plătit din banii ministerului concerte plătite deja de sponsorii evenimentului, Nestle România, pentru a-și asigura în contrapartidă promovarea la PRO TV. Fostul ministru al Turismului și Sportului dorea să apară „un interviu al inculpatei Iacob-Ridzi Monica-Maria şi imagini cu aceasta practicând diferite discipline sportive pe plaja de la Costineşti”. Ea a negociat formatul interviului cu Claudiu Lukacsi, cel ce urma să devină apoi directorul știrilor TVR. Suma cheltuită din banii ministerului a fost de peste 3 milioane de lei. 

Iată doar două fragmente din motivarea sentinței, pe care o puteți consulta aici:  

„pentru a simula organizarea de către MTS la Costineşti în cadrul MTV Days a unui eveniment dedicat Zilei Naţionale a Tineretului, inculpata Iacob-Ridzi Monica-Maria a stabilit ca SC Artisan Consulting SRL să întocmească în fals cele două contracte, în sensul de a insera prestaţii despre care ştia că fuseseră deja contractate şi plătite de sponsorul unic al evenimentului MTV Days, SC Nestle Romania SRL.”

 În privinţa materialelor publicitare (o ştire şi un spot TV) produse şi difuzate pe staţiile PRO TV SA s-a constatat că au promovat acelaşi fapt nereal arătat anterior.

În plus ştirea audio-video în care a fost difuzat un interviu al inculpatei Iacob-Ridzi Monica-Maria şi imagini cu aceasta practicând diferite discipline sportive pe plaja de la Costineşti a fost realizată la cererea inculpatei în scopul de a-şi promova imaginea de om politic. Intenţia în acest sens rezultă nu numai din conţinutul ştirii ci şi din faptul că textul iniţial al interviului conceput de martorul Lukacsi Claudiu, pentru a promova evenimentul nu a fost acceptat de inculpată cu motivarea că mesajul nu o pune suficient în evidenţă (declaraţiile martorilor Lukacsi Claudiu vol. 33, filele 173-182 şi
Teodorescu Elena Claudia, fostă Marinescu vol. 33, filele 155-160).

De altfel, aşa cum s-a precizat, încă de la luarea deciziei infracţionale inculpata Iacob-Ridzi Monica-Maria a urmărit să se folosească de eveniment în scopul arătat, ceea ce rezultă fără dubiu şi din mesajul existent în vol. 25, filele 258-259 primit în ziua de 17.03.2009 de inculpata Vârsta Ioana-Elena pe adresa sa de email … de la utilizatorul adresei de email … sub
pseudonimul MARCO BASTI intitulat „Draft Monica. * Eveniment Ziua Tineretului 2 Mai: Fiind redat conţinutul mesajului „…Toate aceste iniţiative au drept rol crearea unei comunităţi a tinerilor şi solidarizarea lor pe un proiect sau pe o nevoie care, apoi să fie fructificată politic. Crearea unei baze de date cu cei care participă la acest eveniment sau care intră în dezbatere pe marginea proiectelor, iniţiate de minister.”

Spotul de promovare al evenimentului: 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button