Cum funcționează discurile de frână? (P)

12 aug. 2022
35 Afișari
Cum funcționează discurile de frână? (P)
Cum funcționează discurile de frână?

Informații despre discurile de frână și plăcuțele de frână.

Plăcuțele de frână sunt un fragment al frânelor cu discuri utilizate în vehicule și în diverse aplicații. Plăcuțele de frână constau din plăci de suport din oțel cu material de rectificare lipit pe suprafața care se află față în față cu rotorul frânei cu disc.

Componente ale discurilor de frână:

Sistemul de frânare cu discuri este alcătuit din mai multe componente diferite, dar la funcția sa cea mai de bază, sistemul este format din:

  • Un disc / rotor
  • un etrier de frână
  • plăcuțe de frână

Funcționarea discului:

Pe măsură ce factorul de presiune este aplicat la întrerupător, acesta trage un cablu metalic care strânge cele două clești împreună, provocând o șlefuire între pernele elastice și marginea metalică a anvelopei.La o frână cu disc, plăcuțele de frână presează rotorul mai degrabă decât roată, iar puterea este trimisă cu forță mai degrabă decât printr-o legătură. Frecarea dintre perne și placă facilitează coborârea vehiculului, iar janta se încălzește.pe de altă parte

Rotorul (discul) de frână, care pivotează odată cu roată, este prins de plăcuțele de frână (material de eroziune) montate pe etrierul de pe cele două părți, sub tensiunea pistonului (sau a persoanelor) (sistem de presiune) și încetinește revoluția cercului, reducând astfel viteza și oprind vehiculul.Cercurile de frana sunt o parte fundamentală a mecanismului de oprire, alături de etrierii de frana și plăcuțele de frână, toate lucrează împreună pentru a opri vehiculul atunci când apăsați pedala de frână. Mecanismul de încetinire funcționează prin împingerea plăcuțelor de frână împotriva cercului de frână de către etrierii de frana.

Mecanismul de oprire a plăcii include o gamă largă de piese, însă la capacitatea sa cea mai esențială, cadrul cuprinde un cerc/rotor, un etrier de frână și plăcuțe de frână. În momentul în care pedala de frână este acționată, lichidul de frână face presiune și presează perna de frână împotriva rotorului și produce frecare. Această rectificare ușurează întoarcerea vehiculului tocmit în sine.DISC/ROTOR.Cercul sau rotorul este cea mai mare piesă din cadrul frânei cu discuri și este fixat pe fiecare roată, prin intermediul deschiderilor de pe fațada centrului (prevăzut). Plăcuțele constau în mod obișnuit din metal masiv, însă fiecare va avea un amestec special de metale în funcție de tipul de vehicul și de nevoile de execuție. Cercul este suprafața de contact pentru vârsta grilajului din mecanismul de încetinire, deci ar trebui să aibă posibilitatea de a suporta o tensiune și o intensitate gigantice.

Important de plăcuțe de frână și frână cu disc

De obicei, se schimbă o grămadă de plăcute numai după 30.000 km, însă totul depinde de stilul de condus, sistemul de lucru, greutatea vehiculului, parcursul de zi cu zi – pentru asta, la fiecare actualizare, un ajutor de calitate îți sugerează să le suplinești la data reproiectării sau te avertizează că s-ar putea să trebuiască să le transformi în perioada următoare. dosarul pe care îl cunoaștem are loc cu un fost partener demisionar care a făcut cursul de la Cluj Napoca Bistrița și ale cărui plăcuțe le-am suplinit doar după 90.000 km, deși ar fi putut oricum să meargă până la următoarea actualizare. Fiecare altă persoană le-a suplinit la 45.000 km sau 60.000 km – această perspectivă poate fi luată în considerare și de cei pasionați de condusul eficient.

  • În timp ce înlocuiți anvelopele, încercați să aruncați o privire la plăcute la fiecare ocazie pentru a verifica dacă acestea s-au deplasat spre marca de uzură (punct înclinat / crestătură în plăcute).
  • În cazul în care suprafața de grătar/suprafața de contact este mai mică de 2 mm, acest lucru nu este prea mult.
  • În cazul în care ați început să auziți un sunet alternativ în timp ce încetiniți mai mult decât era de așteptat, un murmur mai metalic – sunteți aproape.
  • Simțiți vibrații în roata de control atunci când frânezi.
  • În unele cazuri, vehiculul se trage într-o parte atunci când frânați, iar în cazul în care nu este vorba de cadrul de direcție, probabil că plăcuțele s-au tocit neuniform – acestea trebuie schimbate
  • Există încă un scârțâit ulterior schimbării plăcuțelor – poate că procesul nu poate fi grăbit până când acestea nu se așează în întregime pe placă
  • Pedala de frână coboară mai jos decât în mod obișnuit – verificați și aici lichidul de frână
  • Încetinirea se termină pe o distanță mai lungă decât se aștepta, însă acest lucru poate fi, de asemenea, de la protecții excepțional de uzate
  • Pe termen lung, pe plăci apar urme/mărci care demonstrează că plăcuțele sunt gata.
  • Câteva vehicule dispun de senzori de avertizare care vă anunță de uzura amortizoarelor de frână.

Sursa de informare:
Sursa de informatii despre discuri de frana preluata de pe Autopieseonline24.ro

Sursa de informatii pentru placutele de frana preluata de pe automotive-am.com

Cookies