O bucureșteancă a plătit călătoria pentru STB prin intermediul aplicației 24Pay, dar cu toate acestea, a primit amendă. Cum s-a întâmplat acest lucru?
Femeia și-a cumpărat biletul prin aplicația 24Pay la urcarea în autobuz, când controlorii începuseră deja să verifice călătoriile. Ea a vorbit despre această experiența într-o postare pe Facebook.
Titlul postării sună cam așa:
Despre cum sa fi platit călătorie și tot să-ți iei amendă.
Femeia a povestit că în luna decembrie a anului 2022 și-a achiziționat o călătorie din aplicația 24Pay la urcarea în autobuz, iar controlorii au anunțat-o că este amendată.
Plata ar fi trebuit făcută înaintea urcării în autobuz, însă ea nu știa acest lucru. A considerat că e suficient să își achiziționeze biletul la urcarea în mijlocul de transport, pentru că nu știa exact în cât timp va sosi autobuzul în stație.
Acest lucru a dus la amendarea femeii.
Pe data de 10 decembrie mă urc în STB, controlul deja existent înăuntru, îmi achiziționez bilet din aplicația 24PAY (cum fac de doi ani incoace), sunt verificată și sunt anunțată că voi primi amendă.Întreb motivul. Răspuns: „deși aplicația spune în secțiunea Istoric faptul că biletul tocmai a fost achiziționat (data + ora exacte), codul QR emis, deci plata în sine, nu se sincronizează instant cu băncile BT (banca ce susține aplicația), respectiv cu a mea (ING). Că plata trebuia făcută dinainte de urcarea în autobuz.”Concluzionez sarcastic: „deci cele 90 de minute alocate celor 3 lei, sunt pentru așteptare, nu pentru mers cu autobuzul..Ideea e că dacă plecam de langa dansele, cu siguranța că mi-am făcut datoria de cetățean responsabil, înțeleg că mi se făcea poprire de 500 lei de pe card, deoarece softul folosit de controlori face asta automat (emite amenda, se relaționează cu cardul salvat în aplicație, etc), suține bucureșteanca pe pagina de Facebook.
Un alt bucureștean și-a povestit pățania joi, 2 februarie 2022, pe aceeași pagină de Facebook. Bărbatul și-a achiziționat biletul la intrarea în autobuz, dar controlorii i-au spus că nu este valabil.
Postarea bărbatului sună așa:
Salutare. Am urcat în autobuz vorbind la telefon și când s-au închis ușile, am întrat pe 24pay să îmi iau bilet. Toate bune și frumoase, i-am dat sa îl scaneze, spunându-mi că nu este valabil, trebuia să îl iau fiind deja în stație și că voi primi amendă de 500 de lei, ei doar scanând biletul. Menționez că nu s-a întocmit niciun proces verbal. Care sunt șansele să fie pe bune?
Persoanele de pe Facebook i-au răspuns la întrbare, pentru a-l lămuri, spunându-i că nu va primi amendă dacă nu a semnat niciun proces verbal.
Dilema bucureștenilor este când se trimite, de fapt, SMS-ul. Înainte sau după urcarea în autobuz?
Directorul comercial al STB-ului, Mihaela Stoica, le-a oferit un răspuns bucureștenilor:
SMS se trimite înainte sau la urcarea în mijlocul de transport. Având în vedere timpul scurt între stații, transmiterea SMS după plecarea vehiculul este permisă câtă vreme echipele de control nu incep verificările, astfel s-ar crea diferentiere între cei care validează și cei care utilizează canale alternative de plată.
Controlorii nu vor lua în seamă persoanele care au trimis SMS-ul după urcarea în autobuz, așadar este indicat să-l trimiteți înainte de urcarea în mijlocul de transport.
Citește mai multe AICI.