ARHIVA B365

Cum dublează supermarketurile prețul la carnea de pui

Ilie Van, preşedintele Uniunii Naţionale a Crescătorilor de Păsări din România (UNCPR) a atras atenţia asupra acestui aspect şi a propus, în Comisia de Agricultură a Camerei Deputaţilor, eliminarea taxelor pe care producătorii le plătesc către supermarketuri.

„Pentru fiecare kilogram de carne de pui care se livrează din abator se plătesc 1,04-1,10 lei la hipermarketuri şi supermarketuri, care reprezintă taxe de raft, de publicitate. Eu, ca producător, facturez carnea hipermarketului cu un preţ, iar după ce i-am vândut carnea, hipermarketul îmi refacturează înapoi 1,04 lei pe fiecare kilogram. Dar atât timp cât preţul meu la poarta abatorului a scăzut faţă de anul trecut, în aceeaşi perioadă, cu un leu pe kilogram, de la 7,76 lei la 6,76 lei, iar preţul din galantar a rămas la acelaşi nivel, înseamnă că hipermarketul şi supermarketul câştigă un leu din preţ plus un leu din taxe. Practic, în ritmul acesta, producătorul lucrează pentru supermarketuri. Noi ajungem să vindem kilogramul de carne de pui la poarta fermei cu 5,76 lei. Nu poţi ca din 6,76 lei să-i dai doi lei profit supermarketului. Pe lângă acest profit luat de la producători mai intervine şi adaosul comercial. Hipermarketul pleacă de la 5,76 lei şi vinde cu 9 sau peste 10 lei kilogramul de carcasă de pui”, a spus acesta, pentru ziarul Ring.
Ilie Van avertizează că, în acest ritm, producătorii români vor falimenta şi vom ajunge dependenţi de importuri. „O să ne trezim că iar trebuie să aducem de afară şi să mâncăm ce ne aruncă ăştia. Noi suntem obligaţi să reducem preţul pentru că avem ofertă mare şi nu putem să facem stocuri, că ne costă, iar hipermarketul păstrează acelaşi preţ şi vânzările nu cresc. Iar noi suntem afectaţi de două ori: o dată că am redus preţurile, iar a doua oară că facem stocuri”, a mai afirmat Ilie Van.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button