Cum au fost amendați angajații Metrorex după accidentul din stația Timpuri Noi, din 2024, când două metrouri s-au ciocnit. Principalul vinovat, un angajat nou

12 ian. 2025
1014 afișări
Cum au fost amendați angajații Metrorex după accidentul din stația Timpuri Noi, din 2024, când două metrouri s-au ciocnit. Principalul vinovat, un angajat nou
Cum au fost amendați angajații Metrorex după accidentul din stația Timpuri Noi, din 2024, când două metrouri s-au ciocnit. Principalul vinovat, un angajat nou | Sursa foto: Agerpres

Metrorex a aplicat doar sancțiuni „de formă” în urma accidentului din stația Timpuri Noi din februarie 2024, unde două trenuri de metrou s-au ciocnit, fiind cel mai grav din istoria de 45 de ani a metroului bucureștean, așa cum spune Club Feroviar.

Cu ce sancțiuni s-au ales angajații Metrorex după accidentul din stația Timpuri Noi

Pe data de 27 februarie 2024, două trenuri de metrou s-au ciocnit în stația Timpuri Noi. În urma impactului, au rezultat doar pagube minime, însă asta nu reduce gravitatea accidentului, care a avut loc din cauze care țin de defectarea unui tren vechi, angajați care au înțeles greșit instrucțiunile primite, care nu au știut ce să facă sau care au decis să acționeze fără a vorbi cu colegii lor, scrie Club Feroviar.

Conform Raportului întocmit de Serviciul Tehnic Siguranța Circulației al Metrorex din luna septembrie 2024, a fost finalizat dosarul de cercetare al accidentului și au fost aplicate următoarele sancțiuni:

  • Impiegat de mișcare P.C. de la Stația Piața Unirii 1 – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de trei luni;
  • Impiegat de mișcare E.L. de la Stația Nicolae Grigorescu – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de două luni;
  • Operator Mișcare V.D. – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de două luni;
  • Șef tură mișcare J.F. – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de o lună.

În urma cercetării personalului propriu, Metrorex a stabilit că principala vină în cazul producerii accidentului de la Timpuri Noi este a impiegatului din stația Piața Unirii 1, care coordona și manipula instalațiile de siguranță feroviară din stațiile Piața Unirii 1, Timpuri Noi și Izvor.

În urma incidentului, s-a descoperit faptul că impiegatul din Stația Piața Unirii 1 era angajat de doar două luni și nu îndeplinea nicio condiție de a lucra pe acest post.

Conform reglementărilor interne, pentru a lucra ca IDM la Piața Unirii 1, o stație cu nivel ridicat de dificultate – gradul 3, este necesară o vechime de minimum doi ani în activitatea de impiegat de mișcare grad 4 (începător).

Întregul articol, AICI.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies