Cum arătau tramvaiele și autobuzele actualului STB în 1936. Operau pe 5 linii care acopereau tot orașul

25 apr. 2021
662 Afișari
Cum arătau tramvaiele și autobuzele actualului STB în 1936. Operau pe 5 linii care acopereau tot orașul

Pagina de Facebook a Societății de Transport București a prezentat o scurtă istorie a mijloacelor de transport în comun care existau în flota companiei acum 85 de ani, practic, cum arătau tramvaiele și autobuzele actualului STB în 1936.

Cum arătau tramvaiele și autobuzele actualului STB în 1936. În 1936 „Societatea Comunală pentru construcția și exploatarea tramvaielor în București” obținea exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie și autobuze, având la dispoziție 392 de autobuze construite la compania Leonida&Co, pe baza unor șasiuri Renault, Chevrolet și Henschel.

Cum arătau tramvaiele și autobuzele actualului STB în 1936

Acestea erau împărțite pe cinci linii:

📍 Linia 1 – Otopeni – Calea Rahovei

📍 Linia 2 – Șoseaua Vergului – Comuna Băneasa

📍 Linia 3 – Comuna Progresul – Comuna Militari

📍 Linia 4 – Comuna Apărătorii Patriei – Lacul Floreasca

📍 Linia 5 – Comuna Lupeasca – Vatra Luminoasă

De-a lungul timpului, dintre toate vehiculele aflate în parcul ITB, autobuzele Skoda RTO au fost cele mai folosite, atât pentru fiabilitatea și rezistența în trafic, unele ajungând până la remarcabilul număr de 1 milion de kilometri, cât și pentru costul scăzut de întreținere, notează STB.

În prezent, rețeaua STB este printre cele mai dense din Europa, fiind a patra după mărime cu 145 de linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 24 de linii de tramvai.

Și, totuși, sunt 150 de ani de când mergem cu tramvaiul în București. La început, acesta era tras de unul sau doi cai, musai curați, și circula pe un traseu ce se întindea de la biserica Sfântul Gheorghe până la Podul Târgoviștei.

Totodată, vă reamintim că prima linie de troleibuz din București a apărut cu peste 70 de ani în urmă, vehiculele care o deserveau fiind de fabricație sovietică. Prima linie de troleibuz din București a fost data în folosință în luna decembrie a anului 1949. Pentru început, au fost introduse opt vehicule MTB – 82D (de fabricație sovietică), cu ruta Piața Victoriei – Aeroportul Băneasa  și avea un total de 14 km.

Cookies