STAŢIA de METROU STRĂULEŞTI. LINIA urmează să fie deschisă înainte de FINALIZAREA PROIECTULUI FOTO

de:
09 aug. 2016
1 Afișari
STAŢIA de METROU STRĂULEŞTI. LINIA urmează să fie deschisă înainte de FINALIZAREA PROIECTULUI FOTO

STAŢIA de METROU STRĂULEŞTI. Punerea în functiune a Magistralei 4 de metrou va facilita legătura între Sectorul 1, Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu – Străuleşti şi centrul oraşului. În prezent, se lucrează de zor, 10 ore pe zi, şase zile pe săptămână, pentru a deschide staţiile la sfârşitul acestui an, cel puţin parţial. Astfel, deoarece depoul nu este gata, metroul va circula în sistem pendul, pe o singură linie. 

Gradul de finalizare:

Chiar şi aşa, intrarea în subteran nu a uimit pe mulţi, mai ales că este vorba de o lucrare începută în urmă cu patru ani şi deja aflată în întârziere cu aproape un an şi jumătate. Deoarece am ajuns mai târziu pe şantier, departe de conferinţa de presă şi de oficialii Metrorex, ghizii noştri au fost mult mai deschişi şi mai sinceri.

Ne-am descurcat cum am putut. Nu toate guvernele consideră că transportul este o prioritate. Am avut probleme cu finanţarea. V-am adus la Străuleşti că aici avem ce să vă arătăm. Dacă vă duceam la terminal vedeaţi doar nişte beton, nu puteaţi să înţelegeţi cum va arăta„, a explicat unul dintre constructori.

Călatorilor li s-a explicat că staţia de metrou Străuleşti este o staţie de capăt şi va fi prima care intră în alcătuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului Bucureşti (metrou, transport public suprateran, transport auto personal), dar şi că aceasta va fi prima staţie care va aduce lumină naturală în interiorul pasajelor pietonale.

Mai mult de atât, au fost scoase în evidenţă elementele decorative din staţia de metrou, montate deja, acestea fiind rezultatul valorificării semnelor şi simbolurilor de pe elementele arheologice descoperite in zonă în timpul săpăturilor, elemente care ar fi întârziat de asemenea lucrările deoarece a fost nevoie de participarea arheologilor la săpături în momentul în care aceste artefacte au fost descoperite.

De asemenea, staţia va avea lifturi transaparente din sticlă, un trotuar rulant şi zone pentru expoziţie, fără magazine, covrigării sau buticuri. Prin tot şantierul metroului erau amplasate panouri cu fotografii care îţi arătau cum va arăta un anumit spaţiu. 

În acelaşi timp, se pare că există serioase discuţii în contradictoriu cu RATB, care doreşte să reducă numărul mijloacelor de transport în comun din zonă imediat ce linia de metrou va fi deschisă, cu toate că şi acum sunt destul de puţine. Accesul în zonă se face destul de greu, existând doar câteva autobuze care ajung până în această parte de Bucureşti.

Chiar şi aşa, reprezentanţii Metrorex şi constructorii sunt încrezători că traficul va fi deschis publicului la sfârşitul acestui an, urmând ca finalizarea proiectului să se facă în vara lui 2017. Managerul de proiect, inginerul Marian Stanciu, a dat asigurări că lucrarile din statiile de metrou vor fi gata.

Noi, lucrările le finalizăm complet în jur de 15 decembrie, urmând ca terminalul nodal şi depoul să fie gata anul viitor. Legăturile dintre depou şi staţia Străuleşti au început imediat după ce s-a pus în circulaţie Bulevardul Bucureştii Noi ca să putem face lucrările de structură pentru execuţia legăturilor. Au rămas doar completări de făcut, suntem în grafic cu lucrările. Deci nu avem nicio problemă să terminăm lucrările în jur de 15 decembrie„, a spus managerul de proiect.

Metrorex precizeaza ca prin  si aproximativ 50.000 de calatori pe ora si sens vor beneficia de un mijloc de transport rapid. Lucrările sunt realizate de grupul italian Astaldi, acelaşi care realizează şi lucrările pentru magistrala din Drumul Taberei, întârziate cu aproximativ un an.

Lucrarea a durat patru ani, dar în momentul de faţă se vor finaliza aceste două staţii, iar ceea ce mai avem de finalizat este partea de terminal multinodal şi partea de depou. Depoul va fi gata în prima jumătate a anului 2017, respectiv primul trimestru al anului, iar terminalul multinodal, până la jumătatea anului. Noi facem tot posibilul ca bucureştenii să circule la finalul acestui an, lucrările se vor finaliza cu certitudine şi vor începe probele tehnologice. Acestea sunt probe de durată, sunt probe foarte complexe, însă aşa cum nu am avut probleme pe celelalte magistrale pe care le-am pus în funcţiune, sperăm să nu avem nicio problemă nici pe aceste două staţii„, a adăugat Constantin Musteţea, directorul de investiţii şi achiziţii publice al Metrorex.

Staţia va fi una dintre cele mai lungi din Bucureşti. Va avea 390 de metri şi patru intrări cu lifturi şi scări rulante. A fost adaptată şi pentru persoanele cu deficienţe locomotorii, dar şi pentru nevăzători.

Linia nou construită are o lungime de 1,89 de kilometri. Pe lângă cele două staţii, proiectul prevede tunele şi galerii de legătură, un terminal intermodal, un park&ride şi un depou, valoarea totală a investiţiei fiind de 252,4 milioane euro, 186 de milioane de euro fiind fonduri europene. Mai mult de atât, terminalul intermodal va avea chiar şi un teren de sport. 

ÎNTREBAREA ZILEI: Credeţi că cele două staţii de metrou vor fi deschise publicului până în decembrie? Dar terminalul intermodal până anul viitor?

Ne puteţi scrie pe pagina de Facebook sau în secţiunea de comentarii de mai jos.

 

 

Cookies