Cum arată prima maşină sport electrica 100% care a ajuns miercuri la Bucureşti

de:
25 aug. 2011
0 Afișari
Cum arată prima maşină sport electrica 100% care a ajuns miercuri la Bucureşti

Miercuri seară, pe Calea Victoriei, la Grand Hotel Continental Bucureşti, au fost parcate două autoturisme Tesla Roadster, care au încântat publicul prin design-ul lor. Cei care au văzut cele două maşini puteau afla direct de la proprietarii lor de ce este mai bun un automobil sport 100% electric decât celelalte exemplare sport care consumă benzină.

Rafael de Mestre, proprietarul unei companii IT, unul dintre cei 1.800 de proprietari ai maşinilor Tesla Roadster, a participat la turneul ”Tesla goes East” ca să împărtăşească şi altor oameni plăcerea de a conduce un autoturism sport cu 0(zero) emisii de dioxid de carbon. Deşi este greu de imaginat faptul că există cineva care ar renunţa la maşina sport care ”toarce” când are motorul turat la maxim, de Mestre a declarat, pentru B365.ro, că a renunţat la Porsche-ul lui pentru Tesla Roadster şi spune că nu regretă absolut deloc decizia făcută. De ce? „Pentru că maşina asta îmi permite să pot merge cu viteză mare fără să-mi fac griji cu privire la emisiile de dioxid de carbon. Mă simt mai în siguranţă cu Tesla când ştiu că prin alegerea mea şi a celor care au optat pentru maşinile electrice, copiii mei vor respira un aer mai curat. Acum pot să merg cu viteză mare, pentru că prinde peste 200 km/h şi fără să-mi fac griji pentru mediu. Cu banii de pe Porsche-ul vândut mi-am luat această maşină, iar în cinci ani, cu cât voi economisi pentru că am renunţat la benzină, voi obţine suma plătită pe Tesla Roadster”, a declarat, pentru B365.ro, Rafael de Mestre.

Andrei Moroianu, un avocat bucureştean, a precizat că Tesla Motors a construit în serie limitată, de 2.400 de unităţi, primele autoturisme sport 100% electrice. Acesta spune că doar 600 de persoane vor mai putea fi proprietarii unor Tesla Roadster fiindcă, începând de anul viitor, va fi lansat pe piaţa americană, iar din 2013 şi la nivel european, autoturismul Tesla Model S, cu 0 emisii de CO2. Automobilul va avea patru locuri, ecrane LCD în tetiere şi va costa circa 60.000 de euro.

Moroianu colaborează de mulţi ani, prin prisma funcţiei sale, cu cei doi proprietari ai maşinilor electrice fără emisii de dioxid de carbon, oameni de afaceri cu business-uri şi în România. Acesta spune că singurul dezavantaj al acestor modele auto electrice ar fi preţul, de circa 84.000 de euro, plus TVA, şi lipsa unor staţii de alimentare cu energie electrică la nivel local.

Însă, avocatul spune că va încerca să poarte discuţii cu autorităţile locale pentru crearea unei infrastructuri de alimentare cu energie electrică. Moroianu a menţionat că se va axa, în discuţia cu oficialii români, inclusiv cu ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, şi pe importanţa staţiilor de alimentare cu energie electrică pentru turismul autohton, întrucât, crede el, o ţară prietenoasă cu mediul şi cu maşinile fără emisii de CO2 va fi mult mai apreciată şi va atrage mai mulţi turişti care gândesc eco. ”Fă-te o ţară electric car friendly şi utilizatorii vor veni la tine”, punctează avocatul bucureştean.

Detalii tehnice Tesla Roadster

Sistemul de navigare şi scaunele de piele sunt incluse în preţul de bază standard al maşinilor Tesla Roadster. Opţiunile care pot fi adăugate la achiziţionarea unui asemenea autoturism sunt cele care permit încărcarea mai rapidă a bateriei şi pachetul de drumuri grele. ”În principiu, maşinile vin, la preţul standard, cam cu toate opţiunile clasice pentru partea de confort”, a explicat Moroianu.

Maşinile se încarcă de la orice priză cu curent alternativ, inclusiv cele casnice. O priză normală, cu 16 Amperi, la 220 de Volţi, care se regăseşte în casa fiecăruia, permite o încărcare completă a maşinii Tesla Roadster în circa 12 ore. Dacă se instalează un sistem de încărcare de 32 A, despre care Moroianu spune că nu este greu de instalat, se reduce timpul de încărcare la jumătate, respectiv şase ore. Cei care vor să facă ”plinul„ la maşina lor electrică sport, pot cumpăra un modul de încărcare direct de la producătorul auto, instrument care se poate monta în casă şi care permite o încărcare completă mai rapidă, în doar trei ore.

Autonomia maşinii este standard, indiferent de cât de rapid sau încet se încarcă bateria. ”Autonomia maşinii depinde doar de cum o conduci, dacă mergi foarte încet cu ea, poţi parcurge o distanţă mai lungă. Maşina chiar deţine recordul de distanţă parcursă cu o singură încărcare, de 501 km, record înregistrat în Australia, anul trecut. Șoferul a condus atunci cu viteza de 40 – 50 km/h. Dacă o foloseşti intens în oraş, are o autonomie de 350 km cu bateria încărcată complet. Interesant de observat este că maşina nu numai când o accelerezi se descarcă, dar şi când frânezi se încarcă datorită puterii kinetice de la frânare. La fel se întâmplă şi când cobori pentru că maşina are un sistem care o frânează oarecum electronic”, explică Moroianu.

Consumul electric, transpus în benzină, arată că maşina consumă echivalentul a doi litri de combustibil fosil la 100 de km. ”Din calculul pe care l-am făcut noi, o încărcare care îţi permite să mergi până la 350 km te costă cam 40 de lei”, adaugă avocatul.

Potrivit afirmaţiilor lui Moroianu, proprietarii de Tesla au făcut un club special şi se ajută între ei, chiar dacă nu se cunosc. Astfel, spune avocatul bucureştean, dacă unul dintre cei care are un asemenea autoturism rămâne cu resurse puţine pentru maşina sa, poate oricând apela la unul dintre membrii comunităţii Tesla care se află în apropiere şi care îi poate permite să îşi alimenteze maşina cu curent electric.

Turneul ”Tesla goes East„, care are ca scop popularizarea maşinilor sport 100% electrice, a pornit din oraşul suedez Goteborg, s-a mers prin tunel până în Danemarca la Copenhaga, după care s-a traversat în Germania, de acolo în Olanda, urmată de Elveţia, Austria, Ungaria şi România. Constanţa reprezintă punctul estic al acestei expediţii. În această seară, constănţenii pot vedea şi ei live prima maşină sport 100% electrică. De la malul Mării Negre, turneul va continua prin Bucureşti, Sibiu, Arad, apoi, Croaţia, Slovenia, Italia, Spania, Franţa şi înapoi către Germania.

Cookies