ARHIVA B365

Cum arată Pasajul Basarab înainte de inaugurare. GALERIE FOTO

Pasajul Basarab va fi încărcat astăzi cu 12 tramvaie şi 32 de camioane. În total, 1828 de tone îi vor testa rezistenţa. Mâine, pe 1 iunie, vot fi efectuate alte două probe cu 13 tramvaie şi 23 de camioane cu o greutate de 1467 tone. “După ce terminăm cu probele acestea, necesare deschiderii unui pasaj, cât de curând după aceea îi dăm drumul. Este o chestiune de ore şi de zile”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu, luni, în prima zi de testare a podului hobanat al Pasajului Basarab.

Pe pasaj au fost montate deja indicatoarele rutiere, iar marcajele trasate. Se lucrează încă la linia de tramvai, astfel că la inaugurarea pasajului nu se va da drumul şi la circulaţia tramvaielor. Primarul general susţine că mai sunt de efectuat lucrări la liftul ce va face legătura între staţia de tramvai de pe pod şi cea de sub pod.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Caracteristice speciale ale Pasajului Basarab
– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m
– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)
– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km
– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m
– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button