Cum arată CENTRUL DE CONTROL AL TRAFICULUI bucureştean, care zace NEFUNCŢIONAL, din cauza unui cablu

de:
16 oct. 2015
0 afișări
Cum arată CENTRUL DE CONTROL AL TRAFICULUI bucureştean, care zace NEFUNCŢIONAL, din cauza unui cablu

Centrul de Control, creierul întregului Sistem de Management al Traficului din Bucureşti (SMTB), găzduieşte, zilnic, 7 angajaţi, care vin şi stau degeaba la locul de muncă. 

Pe ecranele de la Centrul de comandă al Sistemului de management al Traficului nu apare nimic, pentru că o lucrare între Piața Sudului și Piata Victoriei a tăiat cablurile.

Și, cum nu există contracte de mentenanță, nu are cine sa repare situația. 

B365.ro a încercat să discute cu angajaţii Centrului, pentru a afla cum văd ei situaţia. Aceştia s-au ferit să vorbească cu noi, susţinând că nu au autorizaţia pentru a face acest lucru.

Harta din imaginea de mai jos ar fi trebuit să fie plină de buline verzi. Acestea ar reprezenta, dacă sistemul ar fi funcţional, intersecţiile fluidizate, prin intermediul sistemului. 

Cum acesta este blocat, harta este galbenă, semn că intersecţiile respective nu sunt monitorizate.

CITEȘTE ȘI: TRAFICUL INFERNAL din Capitală face victime: Alina Roman a demisionat de la Administrația Străzilor 

Sistemul, care a costat 143 milioane lei (din care mai sunt încă de achitat 67 milioane lei) ar permite, dacă ar funcţiona, intervenția live asupra traficului în orice moment, inclusiv prioritizarea transportului public.

În prezent, însă, în Centrul de Control al Traficului domnește liniștea, în timp ce praful se așează peste aparatura de milioane de euro, care zace nefolosită.

Mai multe imagini, în galeria foto de mai sus. 

Bucureştenii, revoltaţi de situaţia Sistemului de Management al Traficului

În timp ce angajaţii ridică neputincioşi din umeri, miile de şoferi care circulă prin Capitală pierd ore în şir în trafic, la semafoare. 

De altfel, o imagine surprinsă luni în cartierul Militari arată cât de îngrozitor se circulă în această zonă. 

Oamenii sunt nemulţumiţi de situaţie şi spun că banii investiţi în SMTB au fost, practic, irosiţi. Iată doar câteva dintre opiniile șoferilor, cu care echipa B365.ro a stat de vorbă.

Centrul de Control, administrat de o firmă privată

Departamentul de Transport din cadrul Primăriei Capitalei are doar trei angajați care se ocupă cu toate problemele de trafic din oraș. Ei nu au pregătirea profesională necesară pentru administrarea unui centru de control atât de sofisticat, motiv pentru care Centrul de Control nici nu funcționează la sediul Primăriei Capitalei și nici măcar nu este administrat de personalul municipalității.

De administarea sistemului se ocupă firma privată UTI, care a implenentat, între 2007 și 2009, întregul sistem. Centrul de Control funcționează chiar la sediul acesteia. Personalul care lucrează acolo este însă alcătuit numai din operatori care monitorizează starea traficului. „Nu există un inginer de trafic la centrul de control și nici personal cu o capacitate profesională suficientă pentru a utiliza acest sistem la întregul său potențial”, se precizează într-un raport al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Regiunea București-Ilfov (PMUD), obținut în exclusivitate de B365.ro. Mai multe detalii despre concluziile raportului, AICI.

Inițial, sistemul acoperea 96 intersecții, însă ulterior fost extins, iar astăzi aproximativ 270 din cele 450 de intersecții semaforizate din oraș au fost incluse în sistem. Astfel, după 8 ani, doar 60% dintre intersecțiile semaforizate fac parte din SMTB. Și asta nu e tot. Dintre aceste 270 intersecții, doar 170 sunt conectate la Centrul de Control. În prezent, însă, sistemul este paralizat în totalitate. 

Cookies