Cum arată anul 2022 pentru Metrorex: pierderi de 418 milioane de lei și compensații de 736 de milioane de la Guvern

13 feb. 2022
358 Afișari
Cum arată anul 2022 pentru Metrorex: pierderi de 418 milioane de lei și compensații de 736 de milioane de la Guvern

La început de an, compania Metrorex prevede pierderi de circa 418 milioane de lei pentru anul 2022, o dublare față de situația prevăzută pentru anul precedent, într-un raport din septembrie fiind prevăzute pierderi de 210 milioane de lei pentru 2021. Proiectul de buget este publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Bugetul Metrorex pentru 2022 se află printre proiectele de bugete de venituri care au fost publicate deja pe site-ul Ministerului Transporturilor. Legea prevede un termen de 45 de zile de la publicarea Legii Bugetului de Stat pentru ca fiecare companie de transport să își publice proiectul de buget ca mai apoi să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern, conform Economedia.

Metrorex nu a avut buget aprobat în 2021, singura companie în această situație

Proiectul de buget pentru acest an al Metrorex prevede venituri de 1,5 miliarde de lei și cheltuieli de 2,7 miliarde de lei. Anul trecut, compania de transport în subteran a fost singura care nu a avut parte de un buget aprobat.

Legea Bugetului de Stat prevede ca Metrorex să primească o compensație pentru activitatea sa în valoare de 818 milioane de lei, din care se rețin 10 procente, suma finală fiind de 736 de milioane de lei.

Ce schimbări aduce anul 2022 în subteran. Mai multe metrouri pe unele magistrale

Anul 2022 aduce o serie de schimbări pentru călători. Printre acestea se numără creșterea numărului de kilometri ce vor fi parcurși pe M2 Berceni-Pipera, de la 2,2 milioane de km în 2020 și 2021 la 2,4 milioane km în 2022, conform acordului de servicii publice.

Acest lucru se va traduce în mai multe metrouri pe traseu și la mai puțin timp petrecut de pasageri în așteptarea trenurilor subterane.

Prelungirea stării de alertă de la începutul anului a făcut Metrorex să ia decizia de reducere a graficelor de circulație în zilele lucrătoare dar și în cele de sărbătoare, pe magistralele 1, 2, 3 și 4. Această măsură va fi în vigoare în perioada ianuarie-septembrie 2022.

În următorii 5 ani vor fi introduse în circulație 25 de trenuri noi

Prima achiziție de rame de la Alstom va intra pe traseu până la finalul anului 2023, și presupune 13 trenuri care vor circula pe M5 Drumul Taberei. Între timp, a doua achiziție, destinată pentru M6 Gara de Nord – Otopeni, presupune 12 rame care vor fi livrate în perioada 2023-2027, în schimbul sumei de 576 de milioane de lei.

Un aspect extrem de important pentru proiectul de buget din acest an al Metrorex este faptul că nu conține și schema de personal sau numărul de angajați noi care vor fi aduși până la finalul anului. Acest lucru va fi greu de estimat mai ales după ce Ministerul Transporturilor și Sindicatul au decis să înceapă angajările de luna trecută.

Cookies