Cum arată ACUM şi cum va arăta Eroilor 2,de pe M5,singura staţie de metrou luminată natural. FOTO

de:
08 dec. 2015
9 Afișari
Cum arată ACUM şi cum va arăta Eroilor 2,de pe M5,singura staţie de metrou luminată natural. FOTO

METROU DRUMUL TABEREI. Stația Eroilor 2, amplasată în Piața Eroilor, va avea, la final, nouă accese şi două peroane. Tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stației este de tip „TOP DOWN”, care implică următoarele etape de realizare a structurii:

– Devierea traficului;

– Realizarea pereţilor mulaţi perimetrali şi a diafragmelor centrale (stâlpi);

– Montarea sistemului de epuisment;

– Realizarea planşeului superior (placa de la nivelul superior al staţiei);

– Excavarea până la nivelul intradosului plăcii intermediare 1 (vestibul);

– Realizarea plăcii intermediare 1;

– Excavaţia până la nivelul inferior al radierului;

– Realizarea radierului;

– Realizarea pereţilor casetei;

– Realizarea peronului şi a scărilor;

– Execuţia plăcilor din faza 2, care astupă golurile tehnologice.

Până în prezent, s-au deviat 86% dintre reţele, după cum urmează:

– Apă – 90%

– Canal – 90%

– Termoficare – 60%

– Electrice – 100%

– Telecomunicaţii – 90%.

Săpătura în staţie a fost făcută în proporţie de aproape 68%, astfel:

– Săpătura deschisă, executată 100%

– Săpătura la nivelul vestibului, efectuată 100%

– Săpătura la nivel intermediar, făcută în proporţie de 60%

– Săpătura la nivelul radierului – 10%.

Structura staţiei a fost efectuată în proporţie de 62% până acum, după cum urmează:

– Pereţi mulaţi – 100%

– Stâlpi – 95%

– Planşeu superior – 100%

– Planşeu vestibul – 100%

– Radier – 100%

Placa de la nivelul doi şi cea de la nivelul unu sunt gata în proporţie de 100%. Pentru finalizarea structurii, staţia necesită circa 47.200 mc de beton, cam tot atât cât e nevoie pentru construirea a cinci blocuri cu zece etaje.

Până acum nu s-au făcut deloc lucrări la pereţii casetă radier, construcţii interioare (scări, peroane, pereţi) sau accese în staţii.

Potrivit Metrorex, lucrările de structură sunt într-un stadiu avansat de realizare, iar în perioada imediat următoare vor demara lucrările de închidere a structurilor prin realizarea hidroizolaţiilor, a umpluturilor şi aducerera la starea iniţială atât a carosabilului cât şi a trotuarelor şi a spaţiilor verzi. În acest sens pentru finalizarea refacerii zonelor afectate, vor fi iniţiate acţiuni de redare a traficului în etape succesive, ţinând cont de implicaţiile ce derivă din necesitatea de a muta transportul de suprafaţă (troleibuz) astfel încât acesta să nu fie întrerupt. „Precizăm că, deşi traficul va fi readus la starea iniţială, vor mai fi zone izolate, necesare pentru finalizarea acceselor, centralelor de ventilaţie, staţiilor de pompare sau devieri scurte de trafic”, anunţă reprezentanţii Metrorex.

Eroilor 2, prima staţie de metrou luminată natural

Săpată la câţiva metri sub actuala staţie, Eroilor 2 va fi prima stație de metrou luminată natural, grație celor două luminatoare – cupole din sticlă, cu diametrul de circa 10 metri.

Noua staţie de legătură a fost desenată de o echipă de tineri ingineri români. Arhitectura ei e complet diferită de a celorlalte, futuristă, „îmbogăţită” cu un artificiu ingineresc de mare rafinament. Incinta staţiei va fi luminată natural, graţie celor două cupole din sticlă cu diametrul de circa 10 metri. Cele două luminatoare vor fi amplasate deasupra scărilor rulante, astfel încât lumina solară să pătrundă uşor până pe peron. Însă, pentru iluminarea completă a staţiei proiectanţii au prevăzut şi corpuri de iluminat artificiale.

Finalizarea lucrărilor de structură la Eroilor 2 este estimată în primăvara anului viitor, iar după aceste lucrări vor începe săpăturile pentru amenajarea celor două noi guri de acces, localizate la intersecția Splaiul Independenței-Bd. Eroilor, în apropierea Spitalului Universitar, şi la intersecția Bd. Eroilor-Bd. Eroii Sanitari, în zona Parcului Eroilor.

După finalizarea lucrărilor de structură vor fi puse în funcţiune cele două „cârtiţe” uriaşe, Varvara și Filofteia care sapă tunelurile de metrou de pe Magistrala 5 de metrou. Acestea vor sparge pereții mulați ai stației pentru a se îndrepta spre locul de scoatere din subteran (zona Operei Naționale), punctul culminant al călătoriei lor pe acest tronson.

Când se va relua circulaţia în Drumul Taberei

După ce, în prima etapă, a fost eliberat amplasamentul staţiilor Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34, în cea de-a doua etapă va fi eliberat amplasamentul staţiilor Romancierilor, Brâncuşi, Valea Ialomiţei precum şi cel aferent depoului Valea Ialomiţei. În cea de-a treia etapă sunt programate a se finaliza staţiile Parc Drumul Taberei, Râul Doamnei, Eroilor 2 şi Academia Militară.

Într-un răspuns remis anterior la solicitarea B365.ro, Metrorex transmitea că „Începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie, se va relua traficul și pe strada Valea Ialomiței – între Valea Oltului și Bulevardul Drumul Taberei„. Ulterior, în urma vizitei efectuate recent de noul ministru al Transporturilor pe şantierul Magistralei 4, autorităţile au anunţat că traficul va reveni la normal în Drumul Taberei până la sfârşitul anului

Circulatia rutieră pe acest tronson a fost închisă în ianuarie 2012, traficul fiind deviat pe str. Valea Argeșului și pe aleile adiacente din zona Drumul Taberei – Valea Oltului. Măsura a fost luată pentru lucrările de la „Magistrala de metrou 5 – Drumul Taberei – Universitate – lot L1.2 – stația Valea Ialomiței”.

Conform sursei citate, în acest moment, pe traseul Magistralei 5, pe Bulevardul Drumul Taberei, în dreptul stațiilor de metrou Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Brâncuși și Râul Doamnei, este asigurată circulația rutieră pe câte patru benzi.

METROU DRUMUL TABEREI. Traficul auto pe Splai, după intersecția cu Bd. Eroilor, a fost deviat anterior până la finalizarea tunelului pe direcția PSS Opera. Conform sursei citate, aici au fost nevoie de lucrări suplimentare de consolidare a malurilor Dâmboviței, de întărire a solului prin injectare de bentonită, pentru evitarea prăbușirii/distrugerii terenului în momentul trecerii utilajelor TBM. În plus, a fost amplasată o stație de pompare a apei din subteran, pentru că tunelul de metrou pe direcția Eroilor-Operă subtraversează Dâmbovița și caseta de ape uzate.

Primul tronson al Magistralei 5 de metrou va fi deschis în a doua parte a anului viitor. Din anul 2020, garniturile vor circula între cartierele Drumul Taberei și Pantelimon, conform Metrorex.

„Investiţie de interes public, Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, va fi utilizată de peste două milioane de locuitori ai Municipiului Bucureşti. Îi asigurăm pe toţi locuitorii Municipiului Bucureşti în general şi pe cei ai cartierului Drumul Taberei în special, că toate zonele vor fi refăcute şi se vor constitui şi alte zone verzi care vor completa lucrările de refacere şi vor reda circuitului urban ariile ce au fost afectate de lucrările de construcţie”, mai arată reprezentanţii Metrorex.

Câţi bani a înghiţit metroul din Drumul Taberei până acum

Metroul din Drumul Taberei s-a scumpit din nou, după ce Metrorex a atribuit un nou contract, în valoare de peste 5,7 milioane de euro, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5. Până în prezent, valoarea totală a contractelor atribuite pentru construcţia Magistralei 5 de metrou se ridică la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.

Conform unui anunţ de atribuire postat de Metrorex în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), compania va plăti peste 20,58 milioane lei fără TVA, respectiv 25,5 milioane lei cu TVA inclus, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5.

METROU DRUMUL TABEREI. Contractul pentru care Metrorex va plăti echivalentul a 5,73 milioane euro cu TVA inclus vizează „Lucrări suplimentare la contractul nr. 10/14.03.2011 « Magistrala 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. LOT L1.1 – Sectiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera) – Structura de rezistenţă » – dimensionarea peretilor mulaţi ob. 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, statia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Operă: statia de pompare) pentru structura de rezistenţă”.

Potrivit anunţului publicat de Metrorex în SEAP, cei 5,73 milioane de euro vor fi alocaţi pentru realizarea unor cantităţi suplimentare de lucrări pentru dimensionarea pereţilor mulaţi obiectele 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, staţia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Opera: staţia de pompare) pentru structura de rezistenţă, conform cerinţelor precizate în caietul de sarcini.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare asocierii ASTALDI S.p.A. – FCC CONSTRUCCION SA – SC DELTA ANTEPRIZA DE CONSTRUCTII SI MONTAJ 93 SRL – SC AB CONSTRUCT SRL, consorţiul care efectuează lucrările la Magistrala 5 de metrou, pentru că „lucrările / produsele / serviciile suplimentare sunt comandate în condiţiile stricte stabilite în directivă”, conform motivării din anunţul publicat de Metrorex în SEAP. Mai multe detalii AICI.

VIDEO Cum se desfăşoară acum lucrările pe şantierul magistralei 5 de metrou,la Parcul Drumul Taberei

A doua etapă de construcţie a Magistralei 5 este realizată tot de Astaldi-FCC. Valoarea contractului semnat pe 8 iulie 2015 este de 793.388.105,79 lei (180.069.928,69 euro), iar durata de execuţie este de 16 luni. Finantarea pentru acest contract se va asigura din fonduri europene nerambursabile.

Vezi aici: Cum vor fi amenajate la exterior staţiile de metrou de pe Magistrala 5. GALERIE FOTO

Circulaţia mijloacelor de transport în comun ale RATB, reorganizată

Brigada Rutieră a Capitalei a instituit restricţii de trafic în zona Eroilor din luna mai, iar începând cu data de 23 iunie circulaţia mijloacelor de transport RATB din zonă a fost reorganizată astfel:

Liniile 104, 123, 124, 336, 601 şi N115 funcţionează acum pe sens Piaţa Operei, de la intersecţia Bd.Eroilor/Str. Ştirbei Vodă/Splaiul Independenţei, pe noua arteră provizorie construită în parcul Eroilor, apoi pe Splaiul Independenţei, de unde revin pe traseele actuale.

Linia 668 funcţionează pe traseul de bază între ,,Valea Oltului” şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (malul drept), apoi pe un traseu modificat, pe Podul Eroilor, Splaiul Independenţei (malul stâng), Pod Cotroceni, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei (malul drept), Bd. Eroilor, apoi pe traseul actual.

Pe acest traseu, autobuzele opresc în staţiile aferente liniei 123 şi 601.

Liniile N110 şi N116 funcţionează pe traseul de bază între ,,Cartier 16 Februarie” respectiv ,,Grup Şcolar Auto” şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (malul drept)/Str. Ştirbei Vodă, apoi pe un traseu modificat, sens centru, pe Str. Ştirbei Vodă, Cal. Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Pod Haşdeu, Splaiul Independenţei, respectiv Bd. Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseele actuale. Celălalt sens nu s-a modificat.

Autobuzele opresc şi în staţiile ,,Pod Eroilor” (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668) de pe Bd. Eroilor, precum şi în staţia,,Vasile Pârvan” (linii 61, 69, 85, 90, 91, 163), situată pe Cal. Plevnei, înainte de intersecţia cu Str. Vasile Pârvan.

METROU DRUMUL TABEREI. De asemenea, pentru executarea virajului stânga de pe banda I a Splaiului Independenţei pe Podul Operei şi Bd. Mihail Kogălniceanu, autobuzele liniilor 336 şi 601 circulă de la intersecţia Splaiul Independenţei/Bd. Eroii Sanitari pe breteaua din faţa Bisericii Sf. Elefterie, Podul Operei, Bd. Mihail Kogălniceanu, apoi pe traseele iniţiale.

De la aceeaşi dată, două staţii din zonă au fost reamplasate, astfel:

Staţia ,,Pod Eroilor” (linii 104, 123, 124, 336, 601 şi N115), situată pe Splaiul Independenţei malul drept, sens centru, a fost reamplasată cu circa 100 m spre rondul Podul Operei.

Staţia ,,Pod Eroilor” (linii 122, 126, 137, 138, 168, 226, 268, 368, 668), situată pe Bd. Eroilor, a fost reamplasată cu circa 30 m spre Bd. Eroilor Sanitari.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –”Transport” 2007 – 2013.

Cookies