ARHIVA B365

Cum ar putea arăta staţia de metrou Titan FOTOGALERIE

Datorită deschiderii foarte mari şi a lipsei de coloane sau stâlpi, staţia Titan este una dintre cele mai impresionante din totalul de 49, cât număra reţeaua de metrou bucureşteană. Dincolo de grandoare chiar şi tehnica folosită la construcţia ei a fost una specială. În 1977 şantierul a putut lua fiinţă abia după ce inginerii romani au venit cu o soluţie de pionierat pentru vremea respectivă. Pentru realizarea staţiei de metrou a fost nevoie de îngheţarea solului, operaţiune realizată cu ajutorul unei impresionante instalaţii cu amoniac. (VEZI FOTO)

Citeşte şi Care este secretul celei mai grandioase staţii de metrou din Bucureşti.

În 1985 staţia Titan devine funcţională cu un design unic pentru Bucureşti: o boltă fără niciun punct de susţinere intermediar care duce la o deschidere foarte mare. De atunci şi până în prezent imaginea acesteia a rămas aceeaşi. Însă cu ajutorul programelor pe calculator, câţiva vizionari au reuşit să-i dea o nouă faţa: bolta acoperită printr-o membrană “găurită” luminată indirect, panouri de informare şi scaune ergonomice regândite în ton cu designul staţiei.

Reamenajarea, chiar şi pe hârtie, a staţiei Titan se înscrie în rândul proiectelor „utopice” ale celor de la ideiurbane.ro menite să schimbe faţa Capitalei cel puţin în mediul virtual. De altfel, la capitolul metrou, au existat în trecut câteva încercări timide de a da o nouă fată staţiilor din subteran. În urmă cu patru ani, în cadrul proiectului Bucharest metroART 20 de artişti au lucrat la pictarea a opt suprafeţe, însumând aproximativ 120 de metri pătraţi din pereţii staţiei Gara de Nord.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button