Cum ar fi ca în București să avem treceri de pietoni 3D, așa cum sunt în Islanda. Am fi avut și noi prin oraș, în 2019, dar marcajele au dispărut rapid

23 oct. 2024
4084 afișări
Cum ar fi ca în București să avem treceri de pietoni 3D, așa cum sunt în Islanda. Am fi avut și noi prin oraș, în 2019, dar marcajele au dispărut rapid
Cum ar fi ca în București să avem treceri de pietoni 3D, așa cum sunt în Islanda. Am fi avut și noi prin oraș, în 2019, dar marcajele au dispărut rapid. Sursa foto: Facebook/ Nicoleta G.

Într-un oraș mic din Islanda există treceri de pietoni 3D. Acestea au fost trasate cu scopul de a crește atenția conducătorilor auto și de a reduce numărul accidentelor rutiere.

Și în București ar fi existat, acum câțiva ani, astfel de treceri de pietoni. Întrebarea e: ar fi utile să fie trasate altele? Sau sunt doar o bătaie de cap pentru șoferi?

Cum arată trecerea de pietoni „plutitoare” din Islanda

Ísafjörður este un mic oraș din Islanda care a devenit cunoscut pentru faptul că are o trecere de pietoni tridimensională într-unul dintre cartiere.

Designul lor creează o iluzie optică, făcând ca dungile albe ale trecerii să pară ridicate deasupra șoselei, astfel încât șoferii să fie mai atenți și să încetinească. Ideea a atras atenția la nivel internațional și a inspirat alte orașe să implementeze soluții similare pentru trecerile de pietoni.

Scopul acesteia este de a reduce viteza mașinilor în zonele rezidențiale ale satului.

Trecerea de pietoni 3D
Trecerea de pietoni 3D. Sursa foto: Facebook/ Nicoleta G.

Potrivit missauto.ro, și în București au existat, în anul 2019, astfel de treceri 3D. Acestea ar fi fost trasate pe Str. Constantin Brâncuși nr. 3, Șoseaua Alexandriei nr. 2A și în intersecția dintre Calea Văcărești și Str. Pridvorului, pentru a marca „Ziua europeană fără accidente rutiere mortale”.

Trecerile tridimensionale ar fi fost inițiativa Asociației EDIT, care și-ar fi dorit să tragă un semnal de alarmă asupra faptului că cele mai multe accidente în care sunt implicați copiii au loc în zonele școlilor și pe trecerile de pietoni, cele trei marcaje fiind trasate în apropierea unor instituții de învățământ.

Din păcate, acum, marcajele respective nu mai pot fi văzute cu ochiul liber, în niciuna dintre cele trei zone menționate anterior.

Cele trei zebre tridimensionale nu ar fi fost, totuși, primele din România. Asemenea puncte de traversare există sau au existat și în Cluj, Buzău și Medgidia.

Cum ar fi, totuși, să avem mai multe astfel de treceri în București?

Cum credeți că ar fi traficul din Capitală dacă s-ar trasa mai multe astfel de treceri, în cele mai periculoase artere? Oare, șoferii ar fi mai atenți și ar încetini la timp, pentru a le acorda prioritate pietonilor? Sau numărul accidentelor rutiere petrecute pe zebră ar fi același?

Probabil, șansele ar fi 50-50. Cei care respectă regulile, cel mai probabil, vor încetini și vor lăsa pietonii să treacă, indiferent cum arată marcajele. Dar, poate cei care sunt mereu pe grabă și fac nereguli în trafic vor fi uimiți de noile treceri de pietoni și, astfel, vor încetini.

Voi ce părere aveți?

Te-ar putea interesa și:

Cookies