Cum am făcut șapte kilometri în 70 de minute vineri la prânz în București. Cel mai lung drum de la Timpuri Noi la Piața Victoriei

18 ian. 2025
21367 afișări
Cum am făcut șapte kilometri în 70 de minute vineri la prânz în București. Cel mai lung drum de la Timpuri Noi la Piața Victoriei
Cum am făcut șapte kilometri în 70 de minute vineri la prânz în București. Cel mai lung drum de la Timpuri Noi la Piața Victoriei. Sursa foto: Unsplash

Să ai treabă undeva în București, ideal la mai bine de 5 kilometri de casă, și să nu știi că fix în ziua aia e exact pe unde ai tu drum organizat un marș/miting/protest/maraton/cross/orice alt eveniment care adună oameni și se lasă cu drumuri închise și mașini de poliție e, puțin spus, frustrant. Nimic nou, așa e, cel mai probabil cu toții am trecut măcar o dată prin asta, și nimic nu se compară să vezi cum pe Waze se schimbă traseul abia în momentul în care pleci la drum și zice șoferul de pe aplicația de ridesharing „ce-are mă ăsta de zice patruj de minute până la Victoriei?”. Acum că stau să mă gândesc, nu suna așa de rău comparativ cu cât a durat de fapt cursa.

Ieri a fost ghinionul (și rândul) meu să plec de acasă în oraș fix când protestul sindicaliștilor din poliție a blocat centrul Bucureștiului, astfel că am făcut de acasă până la locul de muncă (unde aveam doar de trecut și semnat câteva hârtii) de aproape patru ori mai mult decât în mod normal, bine, poate în zilele norocoase.

Cum am făcut 70 de minute din Timpuri Noi la Piața Victoriei (și cum să nu faceți ca mine)

Cum nu am fost la curent cu știri despre protestul care a avut loc vineri, am fost total paralel și n am avut nicio idee că voi trece prin cea de-a doua cea mai aglomerată cursă cu o aplicație de ridesharing din viața mea (despre locul unu poate o să vorbim cu altă ocazie).

Așa, revenim, după ce am terminat ce treabă am mai avut, am zis să mă pun în mers către locul de muncă, adică la ora 14:30, adică poate cel mai rău moment în schema protestelor de ieri. Vă las mai jos orarul complet al mitingului:

  • între orele 11.00 – 12.00: adunarea participanților în Piața Constituției,
  • între orele 12.00 – 13.00: adunare publică la sediul Ministerului Finanțelor și Ministerului Justiției, situate pe Bd. Libertății, pe trotuar.
  • între orele 13.00 – 13.45: deplasarea participanților pe traseul Bd. Libertății – Bd. Unirii – Piața Unirii – Bd. I.C. Brătianu – Piața Universității – stânga Dem. I. Dobrescu – sediul Ministerului Afacerilor Interne.
  • între orele 13.45 – 14.15: adunare publică la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
  • între orele 14.15 – 15.00: deplasarea participanților pe traseul sediul Ministerului Afacerilor Interne – Str. Dem. I. Dobrescu – stânga Bd. Nicolae Bălcescu – Bd. Gheorghe Magheru – Piaţa Romană – Bd. Lascăr Catargiu – punct final Piața Victoriei (alveola centrală), – de aici începe povestea
  • între orele 15.00 – 16.15: adunare publică în Piața Victoriei (alveola centrală),
  • între orele 16.15 – 16.30: defluirea totală a participanților.

Bun, unde să mai punem că de obicei (adică mereu) drumul de acasă la locul de muncă cu mașina trece doar și numai pe arterele unde a avut loc protestul. Super. Dacă compari traseul meu de acasă cu cel al protestatarilor (comparația începe de la Piața Unirii), atunci este mai mult sau mai puțin identic.

 

 

Deloc surprinzător, nici șoferul de pe aplicația de ridesharing care a avut „ghinionul” să preia cursa nu știa de protest și nici nu prea s-a bucurat când a văzut că durata estimată inițial era de 40 de minute. După câteva „să moară, să facă” și niște scroll-uri supărate pe Waze, a concluzionat (pe moment), mulțumit, că a luat-o aplicația razna și că n-are cum să fie blocat pe acolo. Greșit.

Problema nu a fost neapărat că a fost drumul pe rută ocolitoare, nu, nici măcar, pentru că am mers paralel, dacă vă uitați la hartă, cu ruta normală, problema a fost că pe acolo au fost redirecționați și TOȚI ceilalți participanți în trafic de la Unirii, Universitate sau Romană. După un drum de 72 de minute (numărate și răsnumărate) am ajuns în cele din urmă la destinație (mă rog, vreo 500 de metri mai acana, pentru că polițiștii au avut „inspirația” să blocheze circulația doar parțial pe breteaua care ocolește prin dreapta pasajul de la Victoriei. Zic parțial pentru că mașina de poliție bloca doar o bandă și, ce să vezi, nu era niciun agent în ea, astfel că așa au ajuns vreo 7-8 mașini să rămână blocate între cordonul format de jandarmi și mașina de poliție menționată mai sus.

Concluzia? N-ar strica să aruncați (subsemnatul inclus) un ochi legat de evenimente care pot bloca circulația prin București, eventual înainte să plecați de acasă.

Citește și

Cookies