HUFFÎN LUMELIBERTATEAȘTIRI

Cum a schimbat TikTok lumea în 2020

Dezvăluiri fără precedent despre aplicația TikTok! A schimbat lumea

Cea mai descărcată aplicație a anului a schimbat comedia, muzica și activismul - succesul său reprezintă o revoluție revigorantă pentru auto-exprimarea meritocratică, scrie Sophia Smith-Galer.

Cu povești despre un algoritm care a suprimat „creatorii de conținut urâți și săraci” și președintele Donald Trump care a luat în considerare o interdicție în SUA, TikTok a fost în același timp cea mai atrăgătoare și calomniată aplicație a anului.

Prima aplicație majoră pentru rețelele de socializare care se desfășoară dincolo de competența Silicon Valley, platforma deținută de chinezi s-a alăturat aprecierilor WhatsApp, Instagram și Twitter în dietele de socializare ale multora, în ciuda multitudinii de controverse. A popularizat videoclipurile în formă scurtă și a dezvoltat un algoritm de recomandare care l-a făcut unul dintre cei mai puternici concurenți video din lume.

Dar, în timp ce adulții erau ocupați să încerce să descopere implicațiile amenințărilor la adresa securității naționale din partea Partidului Comunist Chinez și a unui internet bifurcat dintre SUA și China, adolescenții hrăneau cel mai puternic instrument pe care l-au văzut vreodată. Acum, la sfârșitul anului 2020, TikTok este cea mai descărcată aplicație a anului – și s-a schimbat mult mai mult decât modul în care consumăm conținut media online, relatează BBC.

Oamenii obișnuiți care au devenit chipuri cunoscute s-au grăbit într-o nouă eră a creatorilor de conținut.

O nouă eră a activismului digital

Istoria va ajunge probabil să-și amintească TikTok ca având un rol proeminent în Black Lives Matter, promovându-l ca o tendință pe pagina Discover și câștigând hashtag-ul de peste 23 de miliarde de vizualizări. Kareem Rahma a postat scene în Minneapolis în tonul remix-ului lui Post Malone din This Is America de Childish Gambino a devenit un moment cultural cheie pentru tinerii utilizatori disperați de schimbare în SUA și nu numai.

Puțini își vor aminti că în primele câteva zile după moartea lui George Floyd, paginile #GeorgeFloyd și #BlackLivesMatter au avut 0 vizualizări datorită unei „erori tehnice”. Cu un an înainte, The Intercept a găsit dovezi despre creatorii de conținut afro-americani, cu dizabilități și săraci au fost probabil suprimați de algoritmi de către moderatori. Dar pentru mulți, platforma a început să se simtă recent ca un alt loc, cu mai mulți creatori care apar pe pagina For You și mai multe inițiative care promovează incluzivitatea.

A devenit, de asemenea, o arenă proeminentă pentru protestele anti-Trump, care de fapt au dus la rezultate din viața reală; utilizatorii platformei TikTok au fost creditați pentru că au avut cel puțin un rol în prezența slabă la participarea mitingului de re-alegere al președintelui Trump din Tulsa din iunie și, de asemenea, au forțat campania sa să restabilească ratingul aplicației Trump după ce utilizatorii l-au controlat cu recenzii proaste.

Absurdismul TikTok a schimbat comedia de pe internet

Arta comediei pe TikTok este unică: aveți doar un minut pentru scenetă și trebuie să atrageți privitorul în primele câteva secunde, altfel vor trece direct pe lângă scenetă.

„Când vine vorba de comedie, TikTok ucide în mod esențial”, spune Baron Ryan, care are peste 700.000 de urmăritori din schițele sale pe TikTok. „Nu este un lucru rău, ci doar diferit”. O mare parte din comedia de acolo este absurdistă, care, deși are o performanță bună și în mass-media, poate lua viață proprie pe o platformă care se bucură de ciudățenie. „Ritmul este mai rapid acum și detaliile devin o afacere mai mare. Lăsați un ou de Paște timp de o jumătate de secundă într-o singură lovitură, iar publicul îl va prinde aproape întotdeauna. Acest lucru se datorează faptului că vizionarea conținutului în mâinile voastre este un lucru extrem de intim, experiența TV nu o poate înlocui. ”

El vede TikTok ca fiind cel care a creat un nou gen de comedie; o tendință care nu se concentrează pe punchline, pe care o numește „chicotire existențială”.

Anul culturii meme a devenit 3D – definitiv

Nu mai trăim într-o lume meme 2D. Tărâmul artei vizuale online necesită acum nu numai PhotoShop, ci și abilități de editare video. Mulți susțin că Vine a făcut acest lucru mai întâi, dar avertismentul este că Vine a murit în timp ce TikTok, care a fost cea mai rapidă aplicație din istoria rețelelor sociale care a atins un miliard de descărcări de utilizatori, nu merge nicăieri.

O nouă modalitate prin care muzicienii independenți pot deveni virali

Promovarea tendințelor pe TikTok a mers mână în mână cu crearea memei audio; reproducerea în masă a aceluiași sunet la toate aceste tendințe magice. Uneori sunetele provin de la artiști cunoscuți, dintre care unii îi judecă în mod deliberat pe utilizatorii TikTok, că încearcă să stimuleze marketingul pe platformă, ceea ce a făcut exact Drake cu Toosie Slide. Dar ceea ce a fost o componentă distinctă a culturii TikTok în acest an a fost viralitatea cântăreților și artiștilor necunoscuți, care au fost ridicați de la obscuritate la vizualizări și ascultări de ordinul milioanelor.

O nouă eră a artei colaborative

TikTokkers au scris împreună un musical bazat pe Ratatouille de la Pixar. Aceasta nu este o glumă, și acest lucru este, de asemenea, de necrezut, nu ridicol – de fapt, el fiind ecranizat offline la un eveniment de teatru din Broadway. Oamenii cu cunoștințe și pregătire muzicală adecvate au scris numere de cor și solo în mișcare, iar designul produsului TikTok încurajează duetele, ceea ce l-a făcut un instrument perfect pentru armonizarea și co-scrierea muzicii cu oameni ce nu se cunosc.

Într-o pandemie în care au existat atât de multe inițiative care încearcă să aducă interpreți pe Zoom, musicalul Ratatouille se află ca ceva cu mândrie, mai întâi pe internet. Sunt sigur că în curând mărcile vor încerca să copleșească TikTok cu idei similare – dar până când acest lucru nu se va întâmpla, șobolanul Remy va rămâne „șobolanul tuturor viselor noastre”.

Cu toții am devenit creatori de conținut

YouTube a transformat mulți oameni în creatori de conținut prin intermediul computerelor lor – iar acum TikTok transformă și mai mulți oameni în creatori de conținut prin intermediul telefoanelor lor. Utilizatorii YouTube trebuie să filmeze cu editare pentru platformă în minte – dar, utilizatorii TikTok își scot telefonul frecvent din mers sau într-un moment liber acasă, filmează și editează în aplicație și apoi încarcă instantaneu.

TikTok, deocamdată, nu s-a dovedit a fi un pericol pentru securitatea datelor personale ale utilizatorilor – iar omniprezența sa într-un trend crescător în atâtea vieți, a făcut din acesta un pilon. Dacă algoritmul rămâne așa cum este în prezent, 2021 ar putea vedea un val enorm de conținut care schimbă viața și schimbă gândirea. Exprimarea va deveni sinonimă cu crearea de conținut, favorizându-i pe cei care știu să se filmeze singuri.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button