ESENTIAL

Cum a rămas Pasajul Mihai Bravu-Văcăreşti abandonat pentru încă un an de zile

Construcţia pasajului Mihai Bravu – Văcăreşti este departe de finalizare, deşi a început în 2011 şi ar fi trebuit să dureze maxim un an. Din decembrie 2012, Primăria nu mai are nicio firmă contractată pentru lucrări la acest proiect după ce contractul anterior a fost reziliat, iar procedura de atribuire a unui nou contract se desfăşoară greoi.

Conform cu legislația în domeniul achizițiilor publice, ofertele firmelor de construcţii au fost deschise la Primăria Capitalei în urmă cu două luni, pe 13 iunie. De atunci şi până acum firma câştigătoare nu a fost încă desemnată. 

„Comisia de evaluare a terminat analiza ofertelor depuse si, in acest moment, conform OUG 34/2006, autoritatea contractanta are obligatia de a astepta, conform termenului prevazut de lege, depunerea contestatiilor. Pana la expirarea termenului, Municipiul Bucuresti nu poate comunica numele ofertantului castigator”, spun reprezentanţii Primăriei Capitalei într-un răspuns adresat B365.ro.

Lentoarea în desemnarea firmei câştigătoare îi va costa pe bucureşteni încă un an de bătăi de cap în trafic în sudul Capitalei. Termenul de finalizare este de de 15 luni de la încheierea contractului, dar acesta este posibil să fie prelungit având în vedere că pe 2013 firmei constructoare îi vor rămâne cel mult patru luni de lucru, înainte de venirea sezonului rece, care va îngheţa şi şantierul de la Văcăreşti.

Primarul Sorin Oprescu a mai spus, în urmă cu mai puțin de o lună, că lucrările la Pasajul Mihai Bravu vor începe nu mai târziu de luna septembrie, alături de lucrările la Pasajul Piața Sudului. 

„I-am dat 30 milioane lei pentru cei 13 stalpi pe care i-a turnat si rampele de urcare. In rest nu au mai pupat niciun ban fiindca nu si-au facut treaba” – Sorin Oprescu despre lucrările efectuate de Romstrade.

În prezent, șantierul pasajului stă abandonat din vara anului trecut și dă mari bătăi de cap șoferilor care tranzitează zona. Odată cu reînceperea lucrărilor la acest proiect, zona riscă să fie efectiv sugrumată pentru traficul rutier, mai ales că la nici 1 km distanță urmează să înceapă și lucrările pentru Pasajul Subteran Piața Sudului.

Istoricul proiectului

Proiectul a fost oprit de mai multe ori de la începutul anului 2011 şi până în prezent. Lucrarea a fost suspendată de două ori de fostul prefectul al Capitalei, Mihai Atănăsoaei, după ce Primăria a demarat lucrările fără un Plan Urbanistic Zonal aprobat. În final, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat PUZ-ul pentru proiect, iar lucrările au fost reluate în vara lui 2011, înaintându-se ca termen de finalizare luna aprilie 2012.

Câteva luni mai târziu proiectul s-a blocat din nou din cauza lucrărilor la reţelele de electricitate efectuate de Enel. Deşi, constructorii au stat pe loc luni întregi, cât timp proiectul a fost blocat, primăria spune că nu i s-a cerut penalităţi pentru întârzierile înregistrate. 

Între timp, municipalitatea a reluat lucrările la pasajul superateran în paralel cu lucrările efectuate de Enel. Mai mult, a avansat şi un nou termen de finalizare a proiectului: 9 octombrie 2012. Reprezentanții primăriei au precizat că atunci când au început săpăturile pentru pasaj au fost descoperite mai multe rețele edilitare care trebuiau mutate, lucru care a încetinit suplimentar lucrările. Din luna octombrie, când se lucra la devierea rețelelor edilitare, lucrările au fost sistate complet.

În luna decembrie contractul Primăriei Capitalei cu Romstrade a fost reziliat, după ce firma a intrat în faliment, iar Nelu Iordache a fost arestat. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button