Prima linie de troleibuz din București a apărut cu peste 70 de ani în urmă, vehiculele care o deserveau fiind de fabricație sovietică.
Prima linie de troleibuz din București a fost data în folosință în luna decembrie a anului 1949.
Pentru început, au fost introduse opt vehicule MTB – 82D (de fabricație sovietică), cu ruta Piața Victoriei – Aeroportul Băneasa și avea un total de 14 km.
Chiar dacă în acea perioadă existau 27 de trasee de tramvaie și 24 de trasee de autobuze, supraaglomerarea circulației rutiere pe arterele principale est-vest și nord-sud, dar și modernizările din restul Europei au dus la concluzia că transportul în comun este depășit, notează STB.
Astfel, treptat, tramvaiele au fost scoase de pe liniile principale de transport, fiind înlocuite în anul 1957 cu troleibuze pe artera est-vest.
Pe de altă parte, sunt 150 de ani de când mergem cu tramvaiul în București. La început, acesta era tras de unul sau doi cai, musai curați, și circula pe un traseu ce se întindea de la biserica Sfântul Gheorghe până la Podul Târgoviștei.
În anul 1871, se înfiinţa “Societatea Română de Tramvaiuri”, şi începând din vara aceluiaşi an era anunţată cu surle şi trâmbiţe semnarea unui contract între Primăria Comunei şi un întreprinzător belgian, Mervee Slade “pentru facerea lucrărilor trebuincioase înfiinţării drumului de fier american de-i zice”.