Culmea monopolului: primăriile, mult mai prompte ca Enel
De mai bine de jumătate de an mă lupt cu Enelul să recapăt iluminatul public la mine pe stradă. Singurul lucru pe care l-am obţinut până acum, eu şi vecinii mei, a fost să aflăm că de vină este Enel, care nu repară un cablu secţionat, şi nu Luxten, compania de iluminat stradal făcând şi ea plângeri degeaba către Enel. Răspunsul companiei italieneşti a fost doar că „se va repara, când va fi timp”. Asta era în urmă cu jumătate de an şi am mai scris despre asta în diverse ocazii.
Cum calitatea mea de cetăţean al oraşului de la care îşi iau banii nu părea să îi impresioneze, am decis să angrenez în lupta locuitorilor străzii mele şi primăria. Era, în acelaşi timp, o ocazie pentru un experiment util B365.ro: dacă şi în cât timp răspund primăriile petiţiilor adresate de cetăţeni pe site. Am scris deci un mesaj către Primăria Sectorului 1, ca orice cetăţean cu o problemă de rezolvat. Culmea, spre mirarea mea, convinsă că autorităţile vor fi la fel de nesimţite ca Enelul, Primăria de sector a răspuns, ba chiar destul de rapid: nu este de competenţa lor, dar au înaintat petiţia la serviciul din Primăria Municipiului Bucureşti care se ocupă de iluminatul stradal.
Din nou spre uimirea mea, Primăria Municipiului Bucureşti a răspuns peste doar o săptămână, transmiţându-mi mesajul adresat de Direcţia Utilităţi Publice, Serviciul Iluminat Public Stradal, Monumental si Arhitectural, directorului Enel, din care citez: