Criza de la magazinul Cocorul: Magazinul a scăpat de executarea silită, dar riscă să fie închis

de:
10 mai 2013
1 Afișari
Criza de la magazinul Cocorul: Magazinul a scăpat de executarea silită, dar riscă să fie închis

Anul trecut, administratorii Cocor au avut un an foarte greu: au evitat pe ultima sută de metri o executare silită venită la cererea creditoarei BCR şi au reuşit să vândă o parte din active, dar veniturile sunt încă mult sub cheltuieli, una dintre cauze fiind şi faptul că valoarea imobilelor deţinute de companie a scăzut.

Potrivit bilanţului contabil, anul trecut compania a raportat o pierdere netă de peste 16,2 milioane de lei la o cifră de afaceri de 12,1 milioane de lei. Mai mult, la 31 decembrie anul trecut datoriile curente ale Cocor depăşeau activele curente cu peste 73,6 milioane de lei.

„Aceste aspecte împreună cu alte aspecte indică existenţa unei incertitudini semnificative care poate genera o îndoială semnificativă cu privire la capacitatea societăţii de a-şi continua activitatea în condiţii normale”, se specifică în raportul auditorului independent, 3D Expert Audit. Auditorul menţionează însă că managementul societăţii „este încrezător” în continuitatea activităţii Cocor ca urmare a închiderii a două credite şi obţinerea unor noi restructurări a altui credit, informează Economica.net.

Pentru anul acesta, compania îşi propune să ofere bucureştenilor un altfel de magazin. „Proiectul Cocor Department Store se doreşte a fi complet diferit de actualul model de shopping center, intenţionând să polarizeze piaţa produselor de calitate premium nu neapărat de lux prin ofertarea spre închiriere a spaţiilor comerciale în sistem Department Store direct către deţinătorii de branduri tip high end market sau către deţinătorii de francize pentru asemenea produse”, se specifică în raportul anual al companiei.

Chiar şi aşa, misiunea celor de la Cocor nu va fi deloc uşoară, după cum se punctează şi în raportul financiar. Pe de o parte piaţa imobiliară în zona centrală a Bucureştiului a atins un nivel de saturaţie în ceea ce priveşte oferta, iar pe de altă parte competiţia din partea mall-urilor este tot mai acerbă. „Se constată existenţa unui număr tot mai mare de competitori pe piaţa imobiliară de tip shopping mall care investesc mult în facilităţi pentru parcare, spaţii recreative etc concentrate în spaţii comerciale complexe. Prin facilităţile oferite şi nivelul finisărilor interioare şi exterioare, aceste centre reprezintă o concurenţă serioasă”, se mai specifică în raport.

Cookies