ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

Crește prețul cartelelor de metrou în București. Ministrul Transporturilor anunță noi măsuri la Metrorex

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, miercuri, că prețul cartelelor de metrou din București va crește într-o încercare de a salva compania de la faliment. Situația este tensionată în prezent la metrou, iar problemele financiare sunt mari, cu toate că angajații au primit măriri de salarii în anul pandemiei, chiar dacă veniturile au scăzut.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a propus, într-un interviu la Antena 3, că preţul a două călătorii cu metroul să crească de la cinci la şase lei.

Este doar una dintre măsurile care ar putea fi luate pentru salvarea Metrorex, care a ajuns la fundul sacului, după cum a declarat ministrul.

Ce spunea Drulă despre mărirea prețurilor biletelor la metrou

„Cinci lei sunt acum două călătorii. Cât vedeţi să fie.Nu aş vrea să mă pronunţ, ok, poate să fie şase lei, dar nu s-a mai mărit de cinci ani de zile, dar nu asta va rezolva problema, vreau să fiu foarte clar, nu am găsit glonţul de argint.

Va aduce nişte venituri în plus. Dar diferenţa acum între cheltuieli şi venituri, care au rămas constante, nu poate fi acoperită de o creştere rezonabilă a tarifului de călătorie.

Este o opţiune (scumpirea cartelei de metrou anul acesta, n.r.), nu am avut această discuţie, aştept să se instaleze noua conducere, dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful.”, spunea Cătălin Drulă, joi seara, la Digi 24.

Probleme la Metrorex

„Pe partea de venituri se poate umbla (…), dar trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem şi într-o perioadă de pandemie în care oamenii oricum au oarecare teamă de transportul în comun, dar există o flexibilitate.

În momentul în care de 5 ani tariful nu a mai fost majorat, numai dacă ne uităm la inflaţia din ultimii 5 ani, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute compania, nu va umple în întregime gaura, dar ar putea ajuta”, a mai spus ministrul Drulă.

„La o estimare, cifrele sunt aproximative, la o creştere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce cred că 50 de milioane în plus pe an, ceea ce ajută, evident.”


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button