COVID-19. Peste 1.700 de apeluri, înregistrate la numărul de urgență al Primăriei Sectorului 6

de:
28 apr. 2020
0 Afișari
COVID-19. Peste 1.700 de apeluri, înregistrate la numărul de urgență al Primăriei Sectorului 6

„Toate măsurile pe care le-am luat, în ultimele luni, pornesc de la două principii de bază într-o criză epidemiologică: prevenția și accesul rapid! Pentru seniorii noștri, asigurăm tot ceea ce au nevoie la domiciliu: alimente, medicamente și consiliere, astfel încât să nu întreprindă interacțiuni și deplasări care nu sunt de strictă necesitate, dar și pentru a le oferi protecția și confortul necesar”, a declarat primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu, conform unui comunicat de presă remis la redacție. 

Astfel, din data de 23 martie 2020 și până în prezent, s-au primit 1.763 de apeluri lanumărul de telefon 021.9970, număr destinat exclusiv persoanelor din comunitate care sunt trecute de vârsta de 65 de ani şi care sunt lipsite de sprijin din partea familiei sau a prietenilor.

CITEȘTE ȘI Tunuri cu soluție dezinfectantă, pe străzile Sectorului 6. Cum acționează VIDEO

Primarul Sectorului 6 a anunțat că nicio măsură nu este de prisos în lupta cu noul coronavirus, care ne-a schimbat complet viețile. Astfel, după ce a demarat o amplă campanie de dezinfecție cu peroxid de hidrogen pulverizat din elicopter, acum administrația locală completează seria măsurilor de protecție prin introducerea în circulațiea stradală a tunurilor cu soluție dezinfectantă. Amănunte, aici. 

Totodată, un număr de 10.148 de seniori din sector au fost contactați telefonic pentru a fi întrebați dacă au nevoie de ajutor în traversarea acestei perioade dificile.

CITEȘTE ȘI Ajutoare de URGENȚĂ în BANI pentru locuitorii Sectorului 6 afectați de pandemia COVID-19

Pe întreaga perioadă a stării de urgență, vor beneficia de ajutor DOAR persoanele care au rămas fără un loc de muncă – și, implicit, fără venituri – în urma pandemiei create de răspândirea noului coronavirus.

„Este o perioadă foarte grea pentru noi toți. Ne dorim să ajutăm prin toate mijloacele familiile rămase fără niciun venit în această perioadă, pentru a le oferi o mică alinare și a le demonstra că nimeni nu este singur. Rămâneți în casă. Totul va fi bine!”, a declarat Gabriel Mutu, primarului Sectorului 6.

Cele cinci condiții cumulative care trebuie îndeplinite pentru acordarea ajutoarelor de urgență sunt:
1. familia sau persoana singură să aibă domiciliul legal și în fapt pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 6 al Municipiului București;
2. persoana singură sau cel puțin unul dintre membrii familiei să nu poată beneficia de ajutor de șomaj, potrivit legii;
3. veniturile lunare să nu depășească suma de 1000 lei/membru de familie sau pentru persoana singură;
4. să nu dețină depozite bancare mai mari de 1000 lei;
5. să furnizeze toate actele necesare și informațiile cu privire la membrii familiei sau la veniturile realizate. Detalii, aici. 

Conform comunicatuluoi, de la debutul acestei pandemii și până în prezent, peste 400 de persoane vârstnice au fost sprijinite de asistenții sociali în procurarea alimentelor și a medicamentelor necesare.

Câte trei porții de mâncare caldă primesc zilnic și 142 de persoane vârstnice, cu o situație materială precară, prin Proiectul Solidar Social, inițiat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 și Asociația Adi Hădean, acțiune susținută din donații ale companiilor și persoanelor fizice.

Prin programul de îngrijiri la domiciliu, un număr de 16 persoane vârstnice primesc ajutor pentru igiena corporală, activități de menaj, consiliere socială, ajutor pentru prepararea hranei sau livrarea acesteia, precum și alte activități de suport, în funcție de cerințe.

CITEȘTE ȘI Kit-uri de protecție împotriva COVID-19, oferite medicilor de familie de Primăria Sectorului 6

De asemenea, persoanele vârstnice, cu domiciliul în Sectorul 6, pot suna în continuare la numărul de telefon 021.9970, de luni până duminică, în intervalulorar 08.00 – 20.00, pentru a solicita sprijin în procurarea alimentelor și a medicamentelor de strictă necesitate.

În general, oamenii solicită informații privind procedura prin care pot primi ajutor la procurarea alimentelor de bază și a medicamentelor, însă sunt și persoane care căută doar suport psihologic și o motivație pentru a merge mai departe. Operatorii call-center sunt pregătiți să facă față tuturor situațiilor, comportamentul populației este perfect de înțeles în acestă perioadă extrem de dificilă pe care o traversăm cu toții.

Cookies