COTAR dă în judecată Primăria Capitalei. Transportatorii autorizaţi pregătesc proteste la Primăria Municipiului Bucureşti acuzând încălcarea legii privind taximetria.
COTAR dă în judecată Primăria Capitalei. Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România vor depune o plângere împotriva Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), invocând faptul că, prin încălcarea legislaţiei privind taximetria, se face mai mult loc pe piaţă firmelor de ride-sharing.
COTAR spune că Primăria Municipiului București a emis 10.269 de autorizații de taxi, dintre care, în acest moment, din diverse motive, mai mult de jumătate sunt retrase sau depuse de către cei care le-au deținut. Din cele circa 5.000 de taxiuri rămase în piață, mai mult de jumătate nu au autorizațiile avizate, nici până în prezent, deși dosarele de avizare s-au depus până la data de 28 februarie 2020.
„În Capitală, taximetriștii sunt controlați și, dacă nu au autorizațiile avizate, sunt amendați și li se ridică plăcuțele de înamatriculare, cu toate că am făcut demersuri, încă de la preluarea mandatului actualului Primar General (Nicușor Dan – n.r.), încercând să discutăm problemele din activitatea de taxi și închiriere auto, precum și problema transportului de persoane între București și Ilfov. Primarul nu a avut timp de noi, până astăzi. Poate plăti subvenția pentru transportul de persoane între București și Ilfov, adică 90% din valoarea totală, adică zeci de milioane de euro, deși nu are bani să plătescă deratizarea în Capitală sau să investească în școli și alte urgențe ale bucureștenilor. Ceea ce face domnul Nicușor Dan demonstrează că are în plan distrugerea taximetriei, cu orice preț, pentru a face mai mult loc pe piață firmelor de ride-sharing, încălcând principiile Legii concurenței”, a declarat Manolache Mircea, vicepresedinte COTAR.
Pe raza municipiului București există, astăzi, de peste patru ori mai multe mașini care circulă în regim de ride-sharing (transport alternativ) decât taxiuri – cu peste 20.000 de autorizații (copii conforme). Dincolo de încălcarea, cu bună știință, a legislației, Primăria Capitalei contribuie și la o „gaură„ în bugetul statului, pentru că firmele de taxi plătesc mult mai mulți bani (din toate taxele și impozitele) decât multinaționalele care fac ride-sharing, conform Ziua Cargo.
„Ne pregătim de proteste în fața Primăriei Municipiului București, unde vom sta până se vor clarifica și se vor rezolva toate aceste probleme. Vom acționa și în instanță PMB și Consiliul General, pentru încălcarea prevederilor legale și favorizarea concurenței, prin abuz în serviciu în formă continuată. De asemenea, vom calcula prejudiciul cauzat firmelor de taxi, în tot acest timp, prin neavizarea autorizațiilor, urmând să cerem, în instanță, plata acestuia. Vom depune plângere la Consiliul Concurenței, la Parchetul General și la DNA, pentru a se cerceta ce anume i-a determinat pe factorii de decizie din PMB să favorizeze firmele de ridesharing (transport alternativ), prin limitarea nelegală a autorizațiilor pentru taxi”, a declarat și Vasile Stefanescu, președintele COTAR.