Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat controale în trei lanțuri mari de magazine foarte frecventate de bucureșteni. Cu ocazia acestor controale au fost găsite nereguli pentru care au fost date amenzi semnificative.
Cele trei lanțuri comerciale din care fac parte magazinele unde ANPC a efectuat controale sunt Kaufland, Mega Image și Carrefour România. Toate cele 3 hipermarketuri se află în Sectorul 5 al Capitalei. Toate acestea au fost amendate de autorități, valoare totală a amenzilor fiind de 28.000 de lei, potrivit Mediafax.
Controalele au fost efectuate în urma unor reclamații făcute de clienți. Acestea se refereau la comercializarea unor produse cu termene de valabilitate expirate, pentru comercializarea cărnii de o calitate îndoielnică și pentru neacordarea reducerilor la casa de marcat în conformitate cu ce era afișat la raft.
Cu ocazia controlului în magazinul Kaufland România SCS, aflat pe șoseaua Alexandriei, numărul 152 din Sectorul 5 inspectorii ANPC au descoperit următoarele nereguli:
Societatea a fost sancționată cu o amendă în valoare de 5.000 de lei. S-a dispus de asemenea oprirea definitivă a comercializării și retragerea din circuitul consumului uman a 40 de kg de legume și fructe și 3 kg de carne de pasăre congelată.
Cu ocazia controlului în magazinul Mega Image, aflat pe strada Petre Ispirescu, numărul 86, din Sectorul 5 inspectorii ANPC au descoperit următoarele nereguli:
Societatea a fost sancționată cu o amendă în valoare de 15,000 de lei. S-a dispus oprirea definitivă și retragerea din circuitul consumului uman a 2 kg de salam de biscuiți. Temporar, a fost dispusă și măsura opririi comercializării produselor în vitrina de legume și fructe, vrac sau ambalate.
Cu ocazia controlului în magazinul Carrefour România, aflat pe strada Mihail Sebastian, numărul 88, din Sectorul 5 inspectorii ANPC au descoperit următoarele nereguli:
Societatea a fost sancționată cu o amendă în valoare de 8.000 de lei. S-a dispus și oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor ce prezentau probleme.