Contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă din București a fost semnat, în sfârșit. Proiectul vizează 500 de intersecții din oraș

11 apr. 2024
302 afișări
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă din București a fost semnat, în sfârșit. Proiectul vizează 500 de intersecții din oraș
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă din București a fost semnat, în sfârșit. Proiectul vizează 500 de intersecții din oraș | Foto simbol: Freepik

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a semnat joi, 11 aprilie, contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în București. Implementarea proiectului are patru etape, iar, la final, 500 de intersecții vor fi conectate la sistemul centralizat de semaforizare.

Edilul anunța, în luna februarie, în cadrul unei emisiuni de la B1 TV că acest contract va fi semnat la începutul lui martie, însă acest lucru s-a întâmplat o lună și jumătate mai târziu.

A fost semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în București

Studiul de Fezabilitate va dura 12 luni, în total, pentru toate cele patru etape. După aceea va urma achiziția pentru implementarea proiectului finanțat prin PNRR, valoarea fiind de 7 milioane de euro, echivalentul a 35 de milioane lei, scrie News.ro.

Nicușor Dan a precizat că Studiul de Fezabilitate costă în jur de un milion de euro. Acesta a adăugat că e posibil ca valoarea implementării proiectului să crească până la 100-150 milioane euro.

Primarul a declarat, în cadrul conferinței ce a avut loc la semnarea contractului pentru achiziția Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare inteligentă (BTMS – Bucharest Traffic Management System) din Capitală, următoarele:

Semnăm azi contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă pe raza întregului municipiu București. E o poveste care a început în anul 2021, când s-a făcut un studiu tehnico-economic care a durat până în martie 2022, după care s-a făcut documentația de achiziție care a durat până în septembrie 2022, după care s-a făcut achiziția propriu-zisă și evaluarea ofertelor s-a terminat la sfârșitul anului 2022, după care au fost mai multe contestații care s-au finalizat la sfârșitul anului 2023, după care am așteptat semnarea bugetului. După semnarea bugetului au mai fost niște formalități financiare și în sfârșit putem să semnăm acest contract pentru studiul de fezabilitate pentru întreg sistemul de semaforizare din București.

Primarul general a declarat, în cadrul unei conferințe, că implementarea proiectului se va face în patru etape.

Prima etapă presupune crearea unor „linii verzi” pe cele cinci ieșiri majore din București, mai exact Calea Griviței-Bucureștii Noi pentru Sectorul 1, Moșilor-Colentina pentru Sectorul 2, Șoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 și Iuliu Maniu pentru Sectorul 6.

Administrația Sectorului 3 nu a vrut să colaboreze.

Prima etapă este de a face niște culoare verzi, să le spunem, linie verde pe cinci ieșiri majore din București, câte una pe fiecare sector, mai puțin sectorul 3 care nu a vrut sa colaboreze. E vorba de Calea Griviței-Bucureștii Noi pentru Sectorul 1, Moșilor-Colentina pentru Sectorul 2, Șoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 și, bineînțeles, Iuliu Maniu pentru Sectorul 6.

A doua etapă este o evaluare a hardului și a softului de care dispunem pentru ca să vedem care sunt achizițiile și îmbunătățirile pe care le facem pentru sistemul central, după care a treia etapă vizează intersecțiile, deci în prima etapă sunt 85 de intersecții, în a treia etapă despre care vorbesc acum sunt cam 200 de intersecții și se referă la acele intersecții care teoretic sunt conectate la momentul acesta la sistemul centralizat, dar practic au toate diferite probleme și nici tehnologia nu este cea mai fericită.

A patra etapă este conectarea altor 200 de intersecții la sistemul centralizat ca să ajungem la un 500 cu totul.

Finanțarea va fi asigurată prin PNRR, a mai spus Nicușor Dan. Studiul de Fezabilitate va dura 12 luni.

Ca termene de execuție pentru studiul de fezabilitate sunt patru luni, două luni, șase luni, șase luni pentru aceste patru etape, după care vine, bineînțeles, odată ce soluția este dată de studiul de fezabilitate, urmează etapa de achiziție pentru implementarea propriu-zisă a sistemului pe care studiul de fezabilitate îl dă. Este o finanțare pe PNRR. E un protocol de colaborare trecut prin consiliile locale între șase primării din București, Primăria Generală și cinci primării de sector.

De la PNRR avem 7 milioane euro, echivalentul a 35 de milioane lei. Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. Așa, fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100-150 milioane euro, undeva la valoarea asta pentru 500 de intersecții în București.

Proiectul a fost blocat timp de un an din cauza unei contestații. Primăria Capitalei a anunțat, pe data de 15 ianuarie, că a ieșit câștigătoare la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) în chestiunea semaforizării inteligente din București.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies