ȘTIRI

Stații de metrou la Rosetti, Calea Moșilor, Foișor…UNDE VA OPRI METROUL DE PANTELIMON

Tronsonul Universitate-Pantelimon va avea o lungime de 8 km de cale dublă şi 13 staţii. Staţia de corespondenţă cu Magistrala 1 va fi la Iancului. Magistrala va urmări traseul Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu-Șoseaua Iancului – Șoseaua Pantelimon.

Unde vor fi amplasate staţiile:

Staţia C.A. Rosetti – amplasata sub Piata Rosetti şi, parţial, în capătul de vest al pieţei, sub B-dul Carol.

Staţia Calea Moşilor – amplasata sub carosabilul B-dului Carol, pe tronsonul dintre intersectia cu B-dul Calea Mosilor si Piata Pache Protopopescu. In prelungirea statei spre est se va realiza o zona de galerie situata sub Piata Pache Protopopescu. Statia urmeaza sa devina statie de corespondenta cu Magistrala 6 – Rahova-Colentina, urmand sa permita legatura directa la nivel peron cu viitoarea statie Carol I amplasata pe Calea Mosilor.

Staţia Foişorul de Foc – amplasata la intersectia B-dului Pache Protopopescu cu str. Traian.

Staţia Mătasari – amplasata sub carosabilul B-dului Pache Protopopescu, axul central al statiei fiind situat in zona intersectiei cu str. Matasari.

Staţia Piaţa Iancului 2 – va fi o statie subterana cu vestibule si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a soselei Iancului si a soselei Mihai Bravu, amplasata sub carosabilul sos. Iancului, la intersectia cu sos. Mihai Bravu.

Staţia Victor Manu –  va fi o statie subterana cu nivel vestibul subteran, amplasata sub carosabilul Soseaua Iancului; legatura cu suprafata se face prin accese si pasaje care au rol de a conduce catre cele doua vestibule ale statiei.

Staţia Stadionul Naţional – va fi o statie subterana cu doua vestibule si pasaje care au atat rolul de a conduce catre vestibulele ale statiei cat si rol de subtraversare; statia va fi amplasata la intersectia Soselei Iancului si Soseaua Pantelimon.

Staţia Chişinău – va fi o statie subterană cu doua vestibule si pasaje care au atât rolul de a conduce catre vestibulele  statiei cat si rol de subtraversare; statia va fi amplasata la intersectia Soselei Iancului cu B-dul Chisinau.

Staţia Morarilor – va fi o statie cu vestibul si pasaje de legatura subterane de o parte si de alta a sos. Pantelimon, amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon, la intersectia cu sos. Fundeni.

Staţia Spital Sf. Pantelimon – va fi o staţie cu vestibule subterane cu accese de o parte şi de alta a sos. Pantelimon; statia va fi amplasata sub carosabilul sos. Pantelimon.

Staţia Granitul – amplasata in zona intersectiei sos. Vergului cu sos. Pantelimon; statia va avea vestibule subterane cu accese de o parte si de alta a sos. Pantelimon.

Staţia Pantelimon – amplasata sub carosabilul Sos. Garii Catelu, in apropiere de intersectia cu sos. Pantelimon;

Statia Pantelimon (fosta Antilopa) este statie existenta ce urmeaza a se extinde. Statia existenta are un vestibul subteran si un singur peron lateral, ea urmand a fi completata cu inca o nava si un vestibul. In final statia Pantelimon urmeaza a avea doua vestibule laterale amplasate de o parte si de alta a soselei si doua peroane laterale, la acelasi nivel cu vestibulul, intre care se va asigura legatura printr-un pasaj pietonal de subtraversare a liniilor.

Statia este prevazuta cu doua accese de o parte si de alta a sos. Garii Catelu, unul existent si unul propus. Statia face parte din Magistrala 3 si urmeaza a fi statie de legatura cu Magistrala 5.

Staţiile vor fi dotate cu lifturi, escalatoare şi trotuare rulante

Transportul pe verticală al călătorilor din statiile de metrou se va realiza cu ajutorul escalatoarelor, lifturilor şi al trotuarelor rulante, potrivit prioiectului Metrorex. 

Aceste echipamente vor facilita totodata si transportul persoanelor cu dizabilitati cat si a persoanelor cu mobilitate redusa de transport (femei gravide, batrini, persoane cu bagaje, etc.), se menţionează în proiect.

Atât escalatoarele, cât şi lifturile vor fi de interior  şi exterior, asigurnd transportul călătorilor de pe peron la vestibul, şi de la vestibul la suprafaţă.

Pasaj subteran rutier la staţia de metrou pe Şos. Pantelimon

Arhitecţii din Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei, unde proiectul Magistralei 5 de metrou a fost recent discutat, consideră că staţiile vor fi foate apropiate unele de altele. 

„Linia de tramvai de pe Şos. Iancului şi Şos. Pantelimon ar putea să dispară dacă staţiile sunt atât de dese. Nu îşi mai are rostul”, a spus arhitectul Dorin Ştefan, membru în Comisia de Urbanism. 

Potrivit preţedintelui Comisiei, Sorin Gabrea, pe Şos. Pantelimon, în zona Piaţa Soclului va fi realizat un pasaj rutier subteran. „Pasajul va fi încorporat în staţie şi va face parte din inelul median de circulaţie”, a spus Gabrea. 

Potrivit proiectului, capacitatea de transport estimată pe tronsonul Universitate – Pantelimon va fi 50.000 călători/h/sens, la o frecvenţă de 90” şi o viteză de 36km/h.

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button