Contractele pentru locurile de parcare de reședință din Sectorul 1 se reînnoiesc de mâine. Până când sunt rezervate și de ce acte au nevoie bucureștenii

14 ian. 2025
6385 afișări
Contractele pentru locurile de parcare de reședință din Sectorul 1  se reînnoiesc de mâine. Până când sunt rezervate și de ce acte au nevoie bucureștenii
Contractele pentru locurile de parcare de reședință din Sectorul 1 se reînnoiesc de mâine. Până când sunt rezervate și de ce acte au nevoie bucureștenii | Sursă foto: Primăria Sectorului 1-Site

Primăria din Sectorul 1 a anunțat că de miercuri bucureștenii își pot reînnoi contractele de închiriere pentru locurile de parcare de reședință. Cetățenii care au deja locuri atribuite sunt anunțați că acestea sunt rezervate doar până în luna martie, urmând să fie pierdute daca nu sunt achitate.

Contractele pentru locurile de parcare de reședință din Sectorul 1

În acest sector există un total de 10.500 de locuri de parcare de reședință pe care bucureștenii le pot închiria pe o perioadă de un an. Miercuri, în data de 15 ianuarie 2025, va începe perioada în care cei ce locuiesc pe raza Sectorului 1, și au deja un loc de parcare atribuit, au posibilitatea de a reînnoi contractele de închiriere ale acestora.

Primăria a anunțat că pentru a reînnoi contractele, oamenii trebuie să trimită documentele online pe ACEAST platformă. Iată care sunt pașii de urmat:

  • Introduceți în aplicație CNP-ul și numărul de înmatriculare,
  • Selectați solicitare de reînnoire a contractului pentru locul de parcare de reședință (veți primiți un număr de înregistrare automat),
  • După verificarea documentelor veți primi un e-mail cu validarea actelor și instrucțiunile de plată sau invalidare.

În cazul invalidării, cetățenii vor fi nevoiți să reia toți pașii mai sus menționați și să introducă datele corecte sau documentele pe care le-au omis.

Primăria le-a transmis cetățenilor și lista actelor de care au nevoie pentru a putea prelungi contractele pentru locurile de parcare:

  • actul de identitate,
  • viza de flotant (dacă adresa de domiciliu nu este aceeași cu cea din contract),
  • certificatul de înmatriculare al autoturismului cu ITP-ul valabil (toate cele 3 pagini),
  • contractul de leasing (dacă este cazul),
  • contractul de comodat (dacă autoturismul nu este proprietate personală),
  • certificatul de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul, selectați în platformă ”handicap” și atașați certificatul cu data valabilă sau pe cel permanent).

După efectuare plății, bucureștenii vor primi de adresa de e-mail contractul reînnoit pentru anul 2025. Contravaloare închirierii locului de parcare poate fi achitată atât online (pe platforma ghișeul.ro), cât și fizic la ghișeele DGITL Sector 1 (Str. Piața Amzei nr.13, Calea Griviței nr. 208-210, Str. Pajurei nr.13 și Bd. Banu Manta nr. 9).

Locurile de parcare vor fi rezervate doar până la data de 31 martie 2025, iar în cazul în care acestea nu sunt achitate vor fi reatribuite. Acestea vor fi repartizate riveranilor, în funcție de vechimea cererilor.

Cei care au depus cereri pe parcursul anului 2024, însă nu le-a fost atribuit un loc de parcare, nu trebuie să depună noi cereri, acestea rămânând valabile.

De anul acesta, se plătește mai mult pentru un loc de parcare de reședință

Începând de la 1 ianuarie 2025 a intrat în vigoare o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București, prin care taxa de închiriere a locurilor de parcare de reședință a fost majorată. Astfel că, anul acesta cetățenii vor achita următoarele sume, în funcție de zona în care se află locul de parcare:

  • Zona A – 754 lei,
  • Zona B – 628 lei,
  • Zona C – 502 lei,
  • Zona D – 376 lei.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies