Constructorii se luptă pentru Autostrada București – Giurgiu: au fost depuse 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar construirii autostrăzii, iar licitația este în curs și este desfășurată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Au fost depuse 11 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Autostrăzii București – Giurgiu, licitație în curs desfășurată de CNIR, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook.
Lista ofertanților:
Studiul de Fezabilitate are termen de elaborare de 18 luni, iar în cadrul lui vor fi stabilite detaliile tehnice privind profilul, traseul, structura și conexiunile cu infrastructura rutieră existentă sau viitoare.
Contractul are o valoare estimată de 44 milioane de lei, fără TVA. Banii necesari sunt asigurați din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.
Autostrada București – Giurgiu este un proiect important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, desfășurat pe raza județului Giurgiu. Va avea un impact major asupra întregii rețele naționale de tranzit mărfuri și călători dinspre și spre Europa de Vest.
Despre traseu și conexiuni, Scrioșteanu este de părere că:
este foarte important ca noul drum București – Giurgiu să fie gândit mai departe de Autostrada Bucureștiului A0, până la Autostrada București – Pitești A1, putând, pe viitor, să facă parte din al doilea inel de autostradă de centură a Capitalei, care se află la nivel de intenție.
Despre structura Autostrăzii București – Giurgiu, Scrioșteanu este de părere că:
o structură de beton, precum a fost realizat și drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei (drumul de beton pe care l-am dat în trafic în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească) este mult mai adecvată.
De ce este mai potrivită o structură de beton: