Constructorii se îmbulzesc pe Autostrada București – Giurgiu: 11 oferte, depuse pentru studiul de fezabilitate. Contractul valorează 44 milioane de lei

20 dec. 2024
922 afișări
Constructorii se îmbulzesc pe Autostrada București - Giurgiu: 11 oferte, depuse pentru studiul de fezabilitate. Contractul valorează 44 milioane de lei
Constructorii se îmbulzesc pe Autostrada București - Giurgiu: 11 oferte, depuse pentru studiul de fezabilitate. Contractul valorează 44 milioane de lei. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Constructorii se luptă pentru Autostrada București – Giurgiu: au fost depuse 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar construirii autostrăzii, iar licitația este în curs și este desfășurată de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Autostrada București – Giurgiu: au fost depuse 11 oferte pentru studiul de fezabilitate

Au fost depuse 11 oferte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Autostrăzii București – Giurgiu, licitație în curs desfășurată de CNIR, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook.

Lista ofertanților:

  1. 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. -STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING (Asociere),
  2. ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (Leader) -EMAY Uluslararasi Muhendislik ve Mușavirlik Anonim Șirketi (Asociere),
  3. Civil Engineering Institute „Macedonia” JSc. Skopje (Ofertant unic),
  4. DP CONSULT (Leader) – EXPLAN (Asociere),
  5. EGIS ROMANIA (Ofertant unic),
  6. ELECTROPROIECT (Leader) -INTECSA -INARSA S.A.U.,
  7. EURO FINANCE ADVISORS S.R.L. -Urban Connect, B-Act Spolka Akcyjna, Pro Toby, Transprojekt Gdansk isp. z.o.o (Asociere),
  8. SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (Leader) -Roads Design (Asociere),
  9. SPECIALIST CONSULTING SRL (Leader) PERFECT CONSULT EUROPE-SPECIALIST SMART GROUP (Asociere),
  10. TPF INGINERIE SRL (Ofertant unic),
  11. VENTRA PROJECT MANAGEMENT (Leader)-UTIBER Kozuti Beruhazo kft. (Asociere).

Studiul de Fezabilitate are termen de elaborare de 18 luni, iar în cadrul lui vor fi stabilite detaliile tehnice privind profilul, traseul, structura și conexiunile cu infrastructura rutieră existentă sau viitoare.

Contractul are o valoare estimată de 44 milioane de lei, fără TVA. Banii necesari sunt asigurați din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

De ce este importantă această autostradă

Autostrada București – Giurgiu este un proiect important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, desfășurat pe raza județului Giurgiu. Va avea un impact major asupra întregii rețele naționale de tranzit mărfuri și călători dinspre și spre Europa de Vest.

Despre traseu și conexiuni, Scrioșteanu este de părere că:

este foarte important ca noul drum București – Giurgiu să fie gândit mai departe de Autostrada Bucureștiului A0, până la Autostrada București – Pitești A1, putând, pe viitor, să facă parte din al doilea inel de autostradă de centură a Capitalei, care se află la nivel de intenție.

Despre structura Autostrăzii București – Giurgiu, Scrioșteanu este de părere că:

o structură de beton, precum a fost realizat și drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei (drumul de beton pe care l-am dat în trafic în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească) este mult mai adecvată.

De ce este mai potrivită o structură de beton:

  • are rezistență la schimbări climatice: drumurile din beton sunt mai puțin afectate de temperaturile ridicate, neavând tendința de a se deforma din cauza sarcinii grele și a valorilor temperaturii, iar pe porțiunea aceasta avem un volum mare de mașini grele și tiruri care tranzitează teritoriul României dinspre și spre Vama Giurgiu;
  • crește și sprijină economia locală și națională, întrucât nu va mai trebui să importăm bitum (în prezent, importăm 90%);
  • întreținerea drumului este mai puțin costisitoare, deoarece betonul necesită intervenții mai rare decât asfaltul;
  • are o durabilitate crescută.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies