ARHIVA B365

Construcţia aeroportului privat din Bucureşti începe în 2012. Băneasa devine aeroport VIP

După cum susţine Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi de dezvoltare al grupului, în decembrie 2011 va fi semnat contractul pentru proiectarea aeroportului, până acum fiind primite şapte oferte de la firme internaţionale, scrie Agerpres.

Construcţia aeroportului va dura doi ani, iar lucrările vor începe în vara anului viitor cu construcţia pistei de 3.200 metri.

Aeroportul va avea cel mult 10 porţi de îmbarcare şi va fi unul de tip modular, permiţând extinderea sa ulterioară. Suprafaţa va fi de 200 de hectare, iar investiţia este estimată la 200 de milioane de euro.

Aeroportul va fi destinat aeronavelor de tipul C, pentru zboruri scurte şi medii, deci curselor din Europa, Orientul Mijlociu şi din ţările asiatice apropiate de România. Este vorba, deci, în principal, de avioane de tipurile Airbus A320 şi Boeing B737, cu o capacitate cuprinsă între 120 şi 180 de pasageri.

Construcţia aeroportului era planificată să înceapă chiar din acest an, dar au fost unele întârzieri cu obţinerea autorizaţiilor şi avizelor.

Pe de altă parte, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti plănuieşte să transforme aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa într-un aerodrom VIP pentru oamenii de afaceri, a anunţat Valentin Iordache, director calitate în cadrul companiei, la conferinţa Romania’s Airports Infrastructure organizată de Medien Conferences.

„Aeroportul Băneasa a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri şi a ajuns să proceseze aproape 2 milioane de pasageri anual. De aceea, este foarte aglomerat”, a declarat Valentin Iordache, director calitate în cadrul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

În aceste condiţii, compania Naţională Aeroporturi Bucureşti intenţionează să transforme aeroportul Aurel Vlaicu într-un aerodrom VIP, după modelul London City.

„Aeroportul Băneasa va deveni un aerodrom modern VIP care va oferi servicii personalizate pentru oamenii de afaceri. Aceştia vor beneficia de facilităţi speciale (check-in de la hotel, îmbarcarea cu 15 minute înainte de decolarea avionului) pentru a scurta timpul petrecut în aeroport, deoarece ştim că clienţii buisness nu au foarte mult timp”, a afirmat Iordache.

De asemenea, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti plănuieşte să dezvolte şi aeroportul Henri Coandă din Otopeni prin reconfigurarea terminalului de sosiri construit în 1970 şi extinderea terminalului de plecări internaţionale.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button